دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۵
تمدید ارسال آثار به جشنواره کتاب خلیج فارس تا پایان بهمن‌ماه

دبیر علمی دومین جشنواره کتاب خلیج‌فارس از مهلت ارسال آثار به این دبیرخانه تا پایان بهمن‌ماه خبر داد. این جشنواره از سوی موسسه خانه کتاب با هدف هم‌سخنی فرهنگی و افق همزیستی مسالمت‌آمیز و تشویق نویسندگان و پژوهشگران این حوزه برگزار می‌شود._

حبیب‌الله اسماعیلی به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، ‌گفت: در دومین جشنواره کتاب خلیج فارس که همزمان با روز ملی خلیج فارس، 10 اردیبهشت‌ماه 1392، در یکی از شهرهای ساحلی آن برگزار می‌شود، به بهترین کتاب، پایان‌نامه و مقاله‌های چاپ شده در نشریه‌های علمی کشور که درباره خلیج‌فارس نوشته شده‌اند جایزه اهدا خواهد شد.

دبیر علمی دومین جشنواره کتاب خلیج‌فارس ضمن قدردانی از همکاری مدیر گروه‌های رشته خلیج‌فارس در دانشگاه‌های مختلف ادامه داد: در این جشنواره کتاب‌ها، پایان‌نامه‌ها و مقاله‌هایی که دو سال گذشته نوشته شده باشند داوری خواهد شد. همچنین آثار مکتوب باید در حوزه‌های تاریخ (عمومی، سیاسی) خلیج‌فارس و قیام‌های ضداستعماری در منطقه، اسناد، مدارک، سفرنامه‌ها و فرهنگ عامه، حوزه جغرافیای خلیج‌فارس، اسناد، نقشه‌ها و گویش‌ها و ادبیات با موضوع‌های داستان و شعر باشد.

اسماعیلی درباره مقاله‌های ارسالی به دبیرخانه این همایش هم توضیح داد: تاکنون حدود 800 مقاله به این دبیرخانه فرستاده شده که 200 عنوان از آن‌ها به مرحله بعدی راه یافته‌اند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاعات بیشتر با دبیرخانه دومین جشنواره کتاب خلیج‌فارس به نشانی خیابان انقلاب، بین صبا و فلسطین جنوبی، شماره ۱۰۸۰، طبقه 2- بروند  یا با شماره‌های ۶۶۴۶۰۵۱۹و ۶۶۹۶۶۲۱۸ تماس بگیرند.

نخستین دوره جشنواره ملی کتاب خلیج‌فارس (3 اردیبهشت‌ماه) سال 1390 در بندرعباس برگزار و در آن، آثار برتر هر حوزه معرفی شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها