دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۰
عمو نوروز جدید با تلفن همراه حرف می‌زند

طاهره ایبد، نویسنده کودک و نوجوان کتاب «اوضاع قاراشمیش می‌شود» را برای نوجوانان آماده انتشار کرد. ایبد گفت که این داستان درباره نوروز و ماجراهایی است که بین مردم شهر و عمو نوروز به وجود می‌آید. در اين داستان عمو نوروز پیر بازنشسته می‌شود و عمو نوروز جدیدبا تلفن همراه حرف می‌زند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، ایبد، درباره این کتاب که به زودی از سوی انتشارات همشهری منتشر می‌شود، گفت: این داستان درباره بازنشستگی عمو نوروز و وقایعی است که براساس آن در شهر قصه رخ می‌دهد و مردم شهر را با خود درگیر می‌کند. 

نویسنده‌ کتاب «مدرسه‌ی آدم‌سازی» ادامه داد: مردمان شهر در این داستان بسیار سنتی هستند و ارتباط تنگاتنگی میان آن‌ها و عمو نوروز وجود دارد اما تمام مشکلات از جایی آغاز می‌شود که عمو نوروز داستان ما تصمیم می‌گیرد بازنشسته شود و این تقاضای بازنشستگی می‌تواند وضعیت شهر را به هم بریزد. 

ایبد همچنین افزود:  پس از بازنشستگی عمو نوروز پیر داستان، عمو نوروز تازه و جوان از راه می‌رسد، ولی این عمو نوروز با عمو نوروز پیشین تفاوت‌های بسیار دارد. او از تلفن همراه و وسایل الکتریکی استفاده می‌کند و این کارها تمام مناسبات پیشین شهر و ارتباط میان مردم را با عمو نوروز به هم می‌ریزد. 

طاهره ایبد، نویسنده کودک و نوجوان، متولد شیراز است. او تاکنون در 12 جایزه و جشنواره ادبی برگزیده و دارای رتبه شده است. از کتاب‌های او می‌توان به «الم شنگه»، «دور گردون» ، «کاش آدم بزرگ‌ها نی نی شوند»، «شیشه‌های شکسته»، «خروس جنگی»، «باغچه توی گلدان»، «آخرین نامه»، «به هوای گل سرخ» و غیره اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط