دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۶
انتشار «جامعه‌شناسی انقلاب» با رویکرد تحلیل‌گرایانه

«جامعه‌شناسی انقلاب» نوشته محمدمظلوم خراسانی عنوان کتابی است که تحلیل‌های اجتماعی را در حوزه بزرگترین انقلاب‌های جهان ارایه می‌کند. این کتاب به زودی از سوی انتشارات جامعه‌شناسان منتشر می‌شود.-

مدیر انتشارات جامعه‌شناسان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، بیان کرد: کتاب «جامعه‌شناسی انقلاب» به قلم محمدمظلوم خراسانی، عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد نوشته شده و با نگاه اجتماعی به تحلیل اثرگذارترین انقلاب‌های جهانی از ابعاد گوناگون می‌پردازد. 

شیوا شکاری با اشاره به این که مولف اثر، انقلاب اسلامی ایران را در کتابش بررسی نکرده است، گفت: نوشتار حاضر می‌کوشد با نگاهی علمی و دانشگاهی تحلیلی بر انقلاب‌های آسیا و اروپا در چهار فصل ارایه دهد.

وی «انقلاب انگلیس و فرایند صنعتی شدن اروپا»، «انقلاب کبیر فرانسه»، «انقلاب کبیر روسیه» و «انقلاب چین» را عناوین فصول چهارگانه کتاب معرفی کرد.

مدیر انتشارات جامعه‌شناسان گفت: این نوشتار به واسطه رویکرد علمی و پژوهشی‌ می‌تواند منبعی برای تحقیقات دانشگاهی و پژوهش‌های اجتماعی بزرگترین انقلاب‌های دنیا از منظر تحولات متعددی باشد که بر سایر ابعاد زندگی اجتماعی و سیاسی افراد آن جوامع تاثیرگذار بوده‌اند.

شکاری بیان کرد: قرار است نخستین چاپ کتاب تخصصی «جامعه‌شناسی انقلاب» را انتشارات جامعه‌شناسان تا اواخر بهمن‌ماه در قطع وزیری روانه بازار کتاب کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها