چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۱
«نسكافه با عطر كاهگل» همراه «بانوي مه» آمد

«بانوی مه» نوشته محمدرضا آريان‌فر و «نسكافه با عطر كاهگل» از م. آرام از تازه‌های رمان نشر آموت راهی بازار داستان شدند.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، آريان‌فر درباره «بانوي مه» گفت: اين رمان داستان خانواده‌اي پنج‌نفره است که هر کدام از آن‌ها درگیر حقایق ناگفته‌ای درباره خود هستند. بزرگ خانواده یعنی آقارفیع كه تاجر فرش است با دیدن تصویر دختری که قرار است عروس او شود، دچار رعشه و تب و تابي عجيب مي‌شود. 

وی افزود: این داستان در ادامه روایتی است از شکاف عاطفی عمیقی که میان پدر خانواده و سایر اعضاي آن بعد از 25 سال زندگی مشترک ایجاد می‌شود. 

از آریان‌فر پیش از این چند مجموعه شعر از جمله «جهانی ایمن‌تر از تبسم‌های تو نیست» و «سهمی از همه ترانه‌ها» منتشر شده است. او كه بيشتر به نام نمايشنامه‌نويس شناخته شده، چهار مجموعه نمايشنامه نيز منتشر كرده و 70 نمايشنامه‌اش هم روي صحنه رفته است. وي نگارش رمان را در سال 79 با «رقص با طوفان» آغاز كرد. 

در قسمتي از اين رمان مي‌خوانيم: «شايد شما يا كسي ديگر نام آقارفيع را در اين شهر نشنيده باشد، ‌اما كسبه بازارچه ابريشم، محله كهنه يا محله نو، تاجر مشهور فرش را مي‌شناختند. شايد نام و شهرت او به دليل تجارت فرش‌هاي ابريشم و دست‌بافي كه اروپايي‌ها برايش سر و دست مي‌شكستند، باشد اما اخلاق و مردمداري او بود كه چون فرش پاخورده به مرور ارزش خاصي ميان مردم پيدا كرد و قصه ترج دختر قالي‌باف يكي از چندين قصه‌اي است كه بر زبان اين و آن جاري بود.»
رمان 400 صفحه‌اي «بانوی مه» با شمارگان 1100 نسخه و قیمت 16 هزار تومان در بازار كتاب عرضه مي‌شود. 

«نسکافه با عطر کاهگل» نوشته «م. آرام» رمان ديگري است كه به تازگي از سوی نشر آموت منتشر شده است. اين رمان تقابل دو نوع زندگی پس‌رفته و ایده‌آل در جامعه امروزی  است که روايت کننده نوعی تضاد است. 

م. آرام براي نگارش اين رمان برنده دومين جايزه رمان اول ماندگار شده است. اين جايزه هر سال به رمان‌های برگزيده‌اي تعلق می‌گیرد که نویسندگانش برای اولین بار رمانی نوشته باشند. 

در بخشي از «نسكافه با عطر كاهگل» آمده است: «ذهنم آشفته و بي‌قرار بود. نمي‌دانستم بايد چه كار كنم. ناگهان فكري به خاطرم رسيد. كيف و عكس را از شوكت گرفتم، بي‌معطلي خداحافظي كردم و به سمت ماشين دويدم. در بين راه، به تندي جاي عكس نوشين را با گلابتون عوض كردم و عكس نوشين را توي جيبم گذاشتم. به ماشين كه رسيدم، نفسي تازه كردم و سوار شدم...» 

«نسکافه با عطر کاهگل» در 384 صفحه، با شمارگان هزار و 100 نسخه و قیمت 15 هزار تومان منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها