سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰
همایش «کارنامه صد سال شعر زنان فارسی‌سرا» برگزار می‌شود

سومین همایش «کارنامه صد سال شعر زنان فارسی‌سرا» با محوریت بررسی کارنامه شعری طاهره صفارزاده در هفته نخست اسفند امسال برگزار می‌شود. فاطمه راکعی، مدیر انجمن شاعران ایران به «ایبنا» گفت که تحلیل آثار زنده‌یاد صفارزاده و ارایه مقالاتی درباره زنان شاعر فعال در عرصه شعر انقلاب از اصلی‌ترین محورهای این دوره از همایش است.-

راکعی درباره این همایش به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: در سومین دوره از این همایش آثار زنده‌یاد صفارزاده در قالب میزگردی از سوی پژوهشگران بررسی می‌شود.
 
وی افزود: همچنین درباره دیگر زنان شاعر  به‌ویژه آن‌هایی که در عرصه شعر انقلاب فعال بوده و کمتر شناخته شده‌اند، مقاله‌هایی ارایه می‌شود.

راکعی ادامه داد:  آثار 10 شاعر جوان‌تر و نسل دومی شعر انقلاب هم به انتخاب کارشناسان انجمن شاعران در این همایش نقد خواهد شد. ضمن آن‌که فرصت‌های شعرخوانی نیز برای این شاعران در نظر گرفته مي‌شود.

فراخوان ارسال مقاله برای این همایش پیش‌تر از سوی انجمن شاعران ایران منتشر شده بود و در این همایش مقاله‌های برتر ارایه می‌شوند.

راکعی درباره تعداد مقاله‌های رسیده به دبیرخانه این همایش توضیح داد: حدود 60 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد و پس از بررسی این مقاله‌ها از سوی هیات داوران، 30 مقاله پذیرفته شده است. در نهایت نیز در این همایش 20 مقاله ارایه خواهد شد.

وی به آماده‌سازی مجموعه مقاله‌های دو همایش پیشین اشاره و گفت: مجموعه مقاله‌های دو کنگره قبلی آماده انتشار و در برگیرنده مقاله‌های علمی و پژوهشی در حوزه شعر زنان و نقد شعر آن‌ها است.

وی گفت: باتوجه به گرانی کاغذ و مشکل نشر، مجموعه مقاله‌های کنگره نخست در قالب لوح فشرده آماده شده است و در خلال همایش سوم توزیع می‌شود.

سومین همایش «کارنامه صد سال شعر زنان فارسی‌سرا» هفته نخست اسفند امسال از سوی انجمن شاعران ایران و در محل این انجمن برپا می‌شود. 

این همایش یک روزه در دو بخش برگزار می‌شود. بخش نخست میزگردی با محوریت بررسی کارنامه شعری صفارزاده است و بخش دوم به ارایه مقاله‌های برتر اختصاص دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط