یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۴
اندیشه‌های سیاسی ـ اجتماعی امام خمینی(ره) کتاب شد

کتاب «مروری بر اندیشه‌های سیاسی ـ اجتماعی امام خمینی(ره)» را موسسه چاپ و نشر عروج به کوشش علی داستانی‌بیرکی منتشر کرد. این اثر آرا و اندیشه‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را در زمینه‌های گوناگون بازگو مي‌كند.-

علی داستانی‌بیرکی، محقق این اثر در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره این نوشتار عنوان کرد: این مجموعه شامل 12 مقاله است كه به قلم صاحبنظران حوزه و دانشگاه و آشنا به آرا و انديشه‌هاي امام خمينی(ره) به نگارش در آمده‌اند تا به نحوي آرا و انديشه‌هاي امام را در حوزه‌هاي مختلف تبيين کنند.

وی تبيين و ترويج انديشه‌هاي امام خميني(ره) و ايجاد بستري براي بازخواني مستمر انديشه و سيره معمار بزرگ انقلاب اسلامي از رهگذر تضارب آرا و انديشه‌هاي متنوع صاحبنظران را از اهداف تولید کتاب «مروری بر اندیشه‌های سیاسی ـ اجتماعی امام خمینی(ره)» دانست و گفت: گسترش و تعميق انديشه‌هاي حضرت امام در سطوح مختلف جامعه، معرفي ابعاد و جلوه‌هاي مختلف شخصيت امام براي افكار عمومي به ويژه نسل جوان و انتقال ميراث عظيم فكري و عملي ایشان به نسل حاضر از دیگر اهداف تنظیم این اثر به شمار می‌آیند.

داستانی‌بیرکی بازخواني مستمر انديشه‌هاي امام خميني(ره) در راستاي مساله‌شناسي و موضوع‌شناسي جديد از مسایل جامعه و ارایه راه حل مناسب و پويا با استفاده از انديشه‌هاي امام خميني را از دیگر انگیزه‌های تدوین این اثر یاد کرد.

این محقق به معرفی یکی از مقالات پرداخت و گفت: به عنوان مثال در مقاله «امام خميني و بي اعتباري فلسفه؛ بررسي يك ادعا» نوشته «سیدحسن اسلامی» نويسنده ضمن بررسي مكتب تفكيك و استفاده گزينشي مدعيان آن از آرا و انديشه‌هاي امام خميني(ره) به ديدگاه كلي حضرت امام درباره فلسفه و معارف اسلامي پرداخته و آن را در پنج محور مطرح كرده است. وی در این مسیر نتيجه مي‌گيرد كه حضرت امام در سراسر عمر خود شورمندانه از فلسفه و عرفان اسلامي دفاع كرده و با ظاهرگرايي تفكيكي، همدلي از خود نشان نداده و آموز‌هاي فلسفي اسلامي را بسط آموزه‌هايي مي‌دانستند كه در كتاب و سنت آمده‌ است.

کتاب «مروری بر اندیشه‌های سیاسی ـ اجتماعی امام خمینی(ره)» با استفاده از مقالات نويسندگان گوناگون می‌کوشد انديشه امام خمینی(ره) را منعکس سازد.

«حقوق شهروندی و مبانی آن از دیدگاه امام خمینی(ره)»، «راهبرد سیاسی امام خمینی(ره) در جدب جوانان و روشنفکران»، «نهادگرایی سیاسی و ساختار شهروندی در آرمان‌خواهی دینی»، «انقلاب اسلامی و پست مدرنیته»، «امنیت ملی از منظر امام خمینی(ره)» و «عوامل محرک جامعه و تاریخ در نگرش امام خمینی(ره)» از مقالات این کتاب‌ به‌شمار می‌آیند.

نخستین چاپ کتاب «مروری بر اندیشه‌های سیاسی ـ اجتماعی امام خمینی(ره)» را موسسه چاپ و نشر عروج با شمارگان یک‌هزار نسخه در 370 صفحه و به بهای 16 هزار تومان منتشر و روانه بازار کتاب کرده است.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها