چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۰
راه‌اندازی کتابخانه مشارکتی سیار در اردبیل

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردبیل از راه‌اندازی دو دوستگاه کتابخانه مشارکتی سیار در اطراف شهرستان اردبیل خبر داد._

شهریار منیر در گفت‌وگو با خبرگزاری ایران(ایبنا)، بیان کرد: در  توافق‌نامه‌ای که میان اداره کتابخانه‌های شهرستان اردبیل با مسوولان اداره شهرداری اردبیل منعقد شد ما موظف به تامین منابع مکتوب، نرم‌افزار مدیریت کتابخانه‌ها و آموزش نیروهای این کتابخانه‌ها شدیم و شهرداری تهیه دو دستگاه اتوبوس،‌ تجهیزات، قفسه‌بندی و ارایه خدمات این کتابخانه‌ها‌ را برعهده گرفت.

وی با بیان این‌که این کتابخانه‌ها در حال تجهیزند و امیدواریم تا پایان بهمن‌ ماه به بهره‌برداری برسد،ادامه داد: گنجایش هر یک از کتابخانه‌های مشارکتی سیار حدود سه هزار و 500 جلد کتاب است و در آن‌ها نیز جایگاه میز و صندلی مطالعه تعیین شده است.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردبیل اظهار کرد: این کتابخانه‌ها در اطراف مدارس، حاشیه شهر اردبیل و مکان‌هایی که از داشتن خدمات کتابخانه‌ای بی‌بهره‌اند، کتاب‌رسانی خواهند کرد.

وی از ویژه برنامه‌های این اداره در دهه مبارک فجر خبر داد و گفت: در کتابخانه‌های شهرستان اردبیل به مناسبت دهه فجر برنامه‌هایی مانند افتتاح پنج دستگاه ایستگاه مطالعه، طرح عضویت رایگان،‌ بازدید دانش‌آموزان از کتابخانه‌ها و برگزاری مسابقات فرهنگی، کتابخوانی و نقاشی اجرا خواهند شد.
 
به گفته منیر، همچنین در دهه فجر کتابخانه‌های عمومی بخش‌های «ثمرین» و «هیر» مجری نمایشگاه فروش کتاب با تخفیف 30 درصد خواهند شد. 

دهه فجر از 12 تا 22 بهمن ماه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط