دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۲
شرفشاهی برای چاپ دوم «رسول مهر» حمایت می‌خواهد

کامران شرفشاهی، شاعر و نویسنده درصدد است تا چاپ دوم «رسول مهر» مجموعه شعر شاعران در مدح و منقبت حضرت محمد(ص) را منتشر کند. وی به «ایبنا» گفت:برای انتشار این اثر به حمایت ناشر دولتی نیاز دارم. این در حالی است که وی مجموعه داستانی درباره پیامبر اکرم (ص) را نیز آماده انتشار کرده است و می‌گوید پخش فیلم موهن به پیامبر اکرم(ص) علت اصلی این گردآوری است._

شرفشاهی درباره کتاب «رسول مهر» به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: چاپ نخست «رسول مهر» که اثری پژوهشی بود، در سال 1385 یعنی سال پیامبر اعظم (ص) از سوی نشر مدیا در 300 صفحه منتشر شد و اکنون چاپ آن در بازار تمام شده است.

وی توضیح داد: سرآغاز این کتاب مقاله‌ای بود در زمینه نگاه حضرت محمد (ص) به شعر و شاعران که به موضوعاتی چون تاثیر حضرت محمد (ص) بر شعر و ادبیات گذشته و معاصر، نگاه شاعران به حضرت در ادبیات عرب و ادبیات فارسی می‌پرداخت. در نهایت نیز ارزیابی از شعر شاعران سه دهه اخیر که در مدح و منقبت پیامبر اکرم(ص) شعری سروده بودند ارایه می‌کرد. 

شرفشاهی ادامه داد: با توجه به تمام شدن چاپ نخست آن و همچنین اتفاق‌های رخ داده اخیر مانند پخش فیلم موهون به ساحت پیامبر اسلام (ص) در نظر داشتم چاپ دوم آن‌را ارایه کنم، اما متاسفانه حمایتی از سوی ناشران دولتی برای چاپ مجدد این اثر صورت نگرفت و با توجه به گرانی کاغذ و مشکلات پیش رو در حوزه نشر، چاپ آن از سوی نشر مدیا یا تجلی‌مهر زمان‌برخواهد بود.

این شاعر افزود: پیش‌تر کتاب را برای چاپ دوم به نشر «کتاب شهر» (وابسته به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور) سپرده‌ام، اما هنوز نتیجه نهایی چاپ آن مشخص نشده است.

وی در ادامه از کتاب دیگرش در این حوزه خبر داد و گفت: مجموعه داستانی با عنوان «اوج» را آماده انتشار دارم که در حال حاضر حروفچینی آن به پایان رسیده است و مراحل فنی انتشار را طی می‌کند.

شرفشاهی اظهار کرد: این مجموعه دربرگیرنده 12 داستان کوتاه با موضوع‌های مختلف، اما محوریت حضرت محمد (ص) است که پیش‌تر در مطبوعات به چاپ رسیده‌اند. هریک از این داستان‌ها به یکی از فرازهای زندگی پیامبر اکرم (ص) اختصاص دارند و سعی کرده‌ام به فرازها و موضوعاتی بپردازم که برای انسان روزگار ما پیام و مفهوم بیشتری داشته‌اند.

وی درباره انگیزه‌اش از گردآوری و انتشار این مجموعه یادآور شد: یکی از دلایل این امر،پخش فیلم موهون درباره پیامبر اکرم (ص) بود که سبب شد تصمیم بگیرم داستان‌هایم از سال‌های گذشته را گردآوری، بازنویسی و آماده انتشار کنم.

به گفته شرفشاهی این کتاب تا نمایشگاه کتاب سال آینده از سوی انتشارات تجلی‌مهر منتشر می‌شود.

کامران شرفشاهی، شاعر، نویسنده و مدیر انتشارات تجلی‌مهر، متولد 12 اردیبهشت سال 1340 در تهران و فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی در رشته ارتباطات است. وی همکاری‌اش را با مطبوعات، از دهه 60 و با چاپ اشعار و مقالات خود آغاز کرد و در سمت‌هایی چون سردبیر، مدیر اجرایی و دبیر سرویس ادب و هنر، در نشریات مختلفی فعالیت داشته است. همکاری با صدا و سیما و مدیریت و دبیری کنگره‌ها و جشنواره‌های فرهنگی و هنری از دیگر فعالیت‌های شرفشاهی به حساب می‌آيند.

«حماسه جاودان»، «آبروی آب»، «به پیشواز سپیده»، «گزیده اشعار»، «سایه سیاه سقوط»، «دست‌رنج»، «ضیافت نور»، «رسول مهر»، «خُم‌خانه عشق»، «آینه‌های بی‌قرار» و «دانای مهربان»، «راز سرفرازی» و «طنین عطش» عنوان برخی از کتاب‌های منتشر شده این شاعر و نویسنده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط