جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۰
چاپ سه کتاب جدید از سوی «دنیای جغرافیای سحاب»

کتاب‌های «نقشه جهان‌نمای ناصری»، «گردشگری در صد سال قبل در تهران» و «نسخه‌های پزشکی قدیم» به‌زودی از سوی انتشارات «دنیای جغرافیای سحاب» به بازار کتاب خواهد آمد._

غلامرضا سحاب به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: کتاب‌های «نقشه جهان‌نمای ناصری»، «گردشگری در صد سال قبل در تهران» و «نسخه‌های پزشکی قدیم» به‌زودی زیرچاپ خواهند رفت. 

مدیر انتشارات «دنیای جغرافیای سحاب» توضیح داد: کتاب «گردشگری در صد سال قبل در تهران» مربوط به دوره احمدشاه قاجار در سال 1912 میلادی است که شخصی آلمانی، به مدت یک هفته در تهران تور گردشگری برگزار کرد و این امر اتفاق جدیدی برای آن دوره ایران به‌شمار می‌رفت.

مولف کتاب «مسجد کبود» گفت: کتاب «نقشه جهان‌نمای ناصری» نیز اطلس جغرافیای جهان در دوره ناصرالدین‌شاه از نقشه‌کشی ناشناس است که در ابعاد 100 در 120 به‌خط فارسی منتشر خواهد شد. 

سحاب بیان کرد: کتاب دیگری با نام «نسخه‌های پزشکی قدیم» در دست تالیف است و همان‌طور که از نامش پیداست، مجموعه‌ای از نسخه‌های به‌جای مانده از دوره‌های قدیم به‌شمار می‌رود و سعی کردیم  با جمع‌آوری و انتشار آن‌ها به علم نوین پزشکی کمک کنیم.

غلامرضا سحاب، متولد 1327، پسر زنده‌یاد عباس سحاب، پدر علم کارتوگرافی ایران است که كارشناس اسناد تاريخی و نقشه‌های قدیمی ـ خط‌شناسی به‌شمار می‌رود. وی مدیر انتشارات دنیای جغرافیای سحاب است و کتاب‌های بسیاری مانند «اولين نقشه برجسته ‌نمای جمهوری اسلامی ايران»، «نقشه گردشگری ايران» و «نقشه جهان‌نما با متن فارسی»و همچنین نقشه‌ها و اطلس‌های جهان را منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها