شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۲
معرفی جایگاه امام حسین(ع) برگرفته از اسناد تاریخی و معتبر اهل سنت

نویسنده کتاب «خورشید کربلا، سیمای امام حسین(ع) و نهضت حسینی در منابع اهل سنت» گفت: مخاطبان این نوشتار تنها فرهیختگان استان قم نیستند، بلکه مسلمانان و فرهیختگان جهان اسلام‌اند، زیرا محتوای کتاب «خورشید کربلا» برگرفته از اسناد تاریخی و معتبر اهل سنت است.-

حجت الاسلام والمسلمين محمدامين پوراميني در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: محتوای این کتاب با تكيه بر منابع روايي و تاريخي اهل سنت نگارش يافته و با بیانی روشن، مرزبندی‌ها را مشخص کرده است و می‌کوشد تا شناخت کاملی را از شخصیت دینی و اجتماعی امام حسین(ع) به مخاطبان خود ارایه دهد.

وی با بیان این‌که مخاطبان کتاب «خورشید کربلا، سیمای امام حسین(ع) و نهضت حسینی در منابع اهل سنت» دانش‌آموزان، دانشجویان، قشر فرهیخته و علاقه‌مند به سیدالشهدا(ع)اند، ادامه داد: متن این کتاب با بحث و بررسی سیاست‌های اجرایی دشمنان اهل‌بیت(ع) آغاز می‌شود و در ادامه به احترام اهل سنت نسبت به امام حسین(ع) می‌رسد و به ارایه نمونه‌ می‌پردازد. البته مبحث اصلی کتاب درباره تبیین جایگاه امام حسین(ع) در منابع اهل سنت است و برای بررسی این موضوع به مهم‌ترین منابع اهل سنت مانند صحیح بخاری، صحیح مسلم، سنن ابن ماجه، سنن ترمذی، مستدرک حاکم نیشابوری، معجم طبرانی و مسند ابویعلی توجه شده است.

نویسنده کتاب «المروی من کتاب علی(ع)» گفت: کتاب «خورشید کربلا» با هدف تشریح دفاع از امام حسین(ع)، دفاع از پیامبر(ص) و این‌که جنگ با امام(ع) جنگ با رسول خداست، به رشته تحریر درآمده است و در این بیان مرزبندی‌ها معلوم خواهد شد که اگر کسی با امام حسین(ع) باشد، پیرو پیغمبر(ص) هم است.

حجت‌الاسلام والمسلمين پوراميني عنوان کرد: این اثر با نگاهی تقریبی سعی می‌کند سالار شهیدان(ع) را به عنوان شخصیتی معرفی کند که مورد اتفاق همه مسلمانان است. مخاطبان با این توصیف درمی‌یابند که عزاداری امام حسین(ع) دیگر نمي‌بايست مختص شیعه باشد، بلکه متعلق به همه مسلمانان و بلكه جهان بشري است.

وی افزود: همچنين مبحث مقتل‌نگاری از  بخش‌های کتاب «خورشید کربلا» به شمار می‌آید. در این اثر به مسایلی درباره یزید نیز در واقعه کربلا توجه شده است، زیرا پس از رخداد غم‌انگیز عاشورا، برخی از طرفداران یزید سعی کردند از او سلب مسوولیت کنند. در این اثر به نقش امام زین‌العابدین(ع) پس از واقعه عاشورا هم توجه شده است که ایشان(ع) با بیان خود چگونه دشمنان را خلع سلاح کردند.

نویسنده کتاب «خورشید کربلا» درباره کتاب دیگر خود بیان کرد: اکنون کتابی را با موضوع اثبات و معرفی جایگاه حضرت زهرا(س) با کمک منابع شیعه و اهل سنت در دست نگارش دارم. 

نخستین چاپ کتاب «خورشید کربلا، سیمای امام حسین(ع) و نهضت حسینی در منابع اهل سنت» با شمارگان دو هزار نسخه،‌ 168 صفحه و به بهای 45 هزار ريال از سوی مرکز تخصصی تربیت محقق مذاهب اسلامی قم،مركز فقهي ائمه اطهار (ع) منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها