چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۸
ویرایش جدیدی از «جنین‌شناسی پزشکی لانگمن» منتشر شد

ویرایش دوازدهم کتاب «جنین‌شناسی پزشکی لانگمن» راهی کتابفروشی‌ها شد. سازماندهی مطالب، استفاده از تصاویر متعدد و ارایه مطالب علمی جدید از ویژگی‌های ویرایش جدید این کتابند.-

دکتر غلامرضا حسن‌زاده یکی از مترجمان ویرایش دوازدهم «جنین‌شناسی پزشکی لانگمن» در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این کتاب را یکی از شناخته‌شده‌ترین منابع برای تدریس مبحث جنین‌شناسی در کشورهای مختلف دانست و گفت: ویرایش جدید این کتاب حاوی اطلاعات مولکولی مفیدی درباره تکامل جنین انسان است و مخاطب را با پیشرفت‌های علمی نوین این حوزه آشنا می‌کند.

دانشیار علوم تشریح دانشکده علوم پزشکی تهران افزود: نویسنده در ویرایش جدید کتاب لانگمن مباحث را بر اساس نیاز دانشجویان تغییر داده و آن‌ها را دسته‌بندی کرده است. در ترجمه اثر نیز تلاش بر این بوده که در عین پایبندی و وفاداری به متن، مفاهیم به گونه‌ای قابل قبول به مخاطبان ارایه شوند.

مترجم کتاب «نوروآناتومی اسنل» با بیان این نکته که یکی از سیاست‌های نویسنده، انتشار اثری کم‌هزینه و با کیفیت بالا بوده است، افزود: در ترجمه اثر نیز تلاش کردم این سیاست عملی شود و در همین راستا این کتاب با کیفیت کاغذ خوب و به صورت رنگی چاپ شده و نسبت به سایر آثار مشابه، قیمت پایین‌تری نیز دارد.

وی یکی دیگر از ویژگی‌های این کتاب را بیان کوتاه مطالب دانست و گفت: همین خصوصیت سبب برتری کتاب جنین‌شناسی لانگمن در مقایسه با آثار مشابه شده است. این کتاب در عین حال که به تمام مباحث پرداخته از بیان طولانی مطالب خودداری کرده و وارد حاشیه نشده است.

مجموعه سه‌جلدی «آناتومی بالینی اسنل»، «آناتومی گری برای دانشجویان»، «بافت‌شناسی پایه»، «آناتومی مقاطع عرضی بدن انسان»، «ضروریات آناتومی»، «کالبدشناسی لگن و پرینه»، «مبانی آناتومی و فیزیولوژی بالینی و جراحی» برخی از آثاری هستند که حسن‌زاده تاکنون تالیف یا ترجمه کرده است.

ویرایش دوازدهم «جنین‌شناسی پزشکی لانگمن» در 488 صفحه، با ترجمه دكتر فرید ابوالحسنی، دكتر بهنام‌الدین جامعی، دكتر غلامرضا حسن‌زاده و دكتر محمدحسین قربانی با شمارگان سه هزار و 300 نسخه و به بهای 32 هزار و 500 تومان از سوی انتشارات ارجمند منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها