یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۷
ْ«یک جفت چکمه برای هزار پا» روی پیشخان کتابفروشی‌ها

مجموعه‌ی داستانک طنز «یک جفت چکمه برای هزارپا» نوشته «فرانتس هولر» با ترجمه‌ علی عبداللهی منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مجموعه داستانک‌های کوتاه طنز نوشته «فرانتس هولر» با ترجمه علی عبداللهی به تازگی از سوی نشر آموت منتشر شده است.

این کتاب مجموعه‌ای از داستانک‌های طنز نوشته نویسنده‌ی معاصر و مشهور سوییسی«فرانتس هولر» است.

 «هزارپای بخت‌برگشته» ، «حکایت اشباح»، «کرم‌خاکی‌های ناهمگون »، «روغن سبیل » و «جیغی در شب» عنوان برخی از داستان‌های این کتابند.

داستان «هزار پای بخت برگشته» از این کتاب این‌گونه آغاز شده است:

«یک روز یک هزارپای پیر جلوی سوراخش نشسته بود و بالاخر بعد از مدت‌ها به صرافت فتاد که یکبار برای همیشه تمام پاهایش را تا آخر بشمارد. در تمام طول زندگی چنین قصدی داشت.ولی همیشه سر خری چیزی پیدا می‌شد که و او را از این کار باز می‌داشت.»

در یادداشت مترجم آمده است: فرانتس هولر، نویسنده معاصر سوئیسی در سال 1943 در شهر بیل به دنیا آمد.هولر زبانی گزنده و هزل‌گونه ولی ساده و جذاب دارد که در آن همه چیز آماج طنز قرار می‌گیرد.هولر همه چیز را دستمایه داستان می‌کند، امور بسیار پیش پا افتاده روزمره، شخصیت‌های افسانه‌ای قدیی، کارتونی، حماقت‌های ظاهرا عادی بشری و....

کتاب « یک جفت چکمه برای هزار پا » نوشته « فرانتس هولر » با ترجمه علی عبداللهی با شمارگان یک هزار صد و 126 صفحه و قیمت 6 هزار تومان به تازگی  از سوی نشر آموت منتشر شده است .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط