دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۰
طرح «صدای تازه» شعر متوقف شد

مدیر موسسه انتشاراتی هنر رسانه اردیبهشت از انتشار هشت کتاب جدید در حوزه شعر و نثر از سوی این انتشارات و همچنین توقف طرح «صدای تازه شعر» خبر داد. این طرح به چاپ آثار شاعرانی اختصاص داشت که برای نخستین‌بار اقدام به چاپ کتاب خود می‌کردند.-

سید‌ضیاء‌الدین شفیعی، مدیر موسسه انتشاراتی هنررسانه اردیبهشت، درباره تازه‌های نشر هنر رسانه اردیبهشت به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: از آغاز سال تاکنون هشت عنوان کتاب جدید در حوزه شعر و نثر به چاپ رسیده است و تا دو هفته آینده دو عنوان کتاب دیگر نیز منتشر می‌شود. علاوه بر این‌ها 6 تا هشت عنوان کتاب نیز در دست آماده‌سازی است و تا نمایشگاه کتاب سال آینده به چاپ خواهد رسید.

وی توضیح داد: «لبخند در مطب: خاطرات یک پزشک» نوشته منوچهر محمدزاده، «تناقض ابروها» سروده بهروز قزلباش، «کسی پرنده را ندید: تاملی در خویش و دیگران» نوشته ایران پرنده و مجموعه نثر ادبی المیرا بیگ‌زاده با عنوان «نفسم می‌گیرد» برخی از این کتاب‌ها هستند.

مدیرموسسه هنررسانه اردیبهشت ادامه داد: «حسرت: تاملاتی در سایه شعر» از سیدمحمدرضا ابن‌الرسول، مجموعه غزل «خنده در حیات» سروده اسماعیل علیان، شعرهای آزاد یعقوب رستمی‌ثالث با عنوان «نت سکوت» و سپید سروده‌های ماندانا شریف‌‌عسکری با عنوان «پرنده‌ای که آشیان نداشت» عنوان چهار کتاب دیگری هستند که به تازگی منتشر شده‌اند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره طرح «صدای تازه» این موسسه انتشاراتی اظهار کرد: متاسفانه این طرح با وجود چاپ 50 عنوان کتاب طی دو مرحله متوقف شد. این طرح تحولی در شعر امروز ایجاد کرد و از میان این 50 عنوان، 13 عنوان از آن‌ها کاندید جایزه‌های مختلف استانی، موضوعی یا «گام اول» بودند. همچنین از این میان 9 کتاب نیز در این جایزه‌ها و جشنواره‌ها به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

شفیعی در پایان افزود: به هر روی به جای حمایت و برداشت موانع از سر راه چنین طرحی، متاسفانه به دلیل نبود حمایت‌های کافی این طرح متوقف شد، البته این مساله به‌طورکلی در فضای نشر وجود دارد و دیگر کتاب‌هایی منتشر شده هنررسانه اردیبهشت نیز با وجود مشکلات فراوانی به چاپ رسیده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط