یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۹
«زندگی واژه‌ها 2» به کوشش نوربخش منتشر شد

جلد دوم گزینه شعرهای نیمایی به کوشش مرتضی نوربخش در کتابی با عنوان «زندگی واژه‌ها 2» منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «زندگی واژه‌ها 2» دربرگیرنده نمونه اشعار نیمایی از 76 شاعر است و از هر شاعر یک تا پنج قطعه شعر در کتاب آمده است.

گردآورنده پیش‌تر در جلد نخست این مجموعه به گزینه شعر نیمایی شاعران دهه نخست و دوم انقلاب پرداخته بود و در این مجلد گزینه شعر نیمایی شاعران دهه سوم انقلاب را ارایه کرده است، البته در آغاز و پایان این مجموعه به ترتیب یک شعر از نیما یوشیج و سهراب سپهری برای پاسداشت از این دو شاعر آمده است.

منوچهر آتشی، صابر امامی، پرویز بیگی، اسماعیل امینی، محمدرضا ترکی، قیصر امین‌پور، ضیاء‌الدین ترابی، سهیل محمودی، کریم رجب‌زاده، سیدمحمود سجادی، سودابه امینی، مفتون امینی، حمیدرضا شکارسری، عمران صلاحی، محمدرضا عبدالملکیان، مصطفی علی‌پور، ناصر فیض، عبدالجبار کاکایی، محمدجواد محبت، جواد محقق، سیدعلی میرافضلی، سیداحمد نادمی، سعید یوسف‌نیا و فریبا یوسفی برخی از شاعرانی هستند که نمونه اشعار آن‌ها در این کتاب ارایه شده است.

همچنین آغاز کتاب مقدمه‌ای به قلم نوربخش و درباره شعر نیمایی و گردآوری این مجموعه آمده است.

نوربخش در گفت‌وگو با «ایبنا» درباره این کتاب گفت: این کتاب به گزینه شعر نیمایی شاعران دهه سوم انقلاب اختصاص دارد و البته معیار انتخاب شعرهایی بوده است که در این دهه سروده شده‌اند.

وی ادامه داد: این مجموعه از آن روي که کاری غیرمناسبتی است و تمامی زمینه‌های دفاع مقدس، آزاد، ملی و مذهبی را شامل می‌شود، مي‌تواند گروه وسيعي از مخاطبان را در بر گيرد.
 
این شاعر در پایان یادآور شد: گزینش شعرهای این مجموعه در حقیقت به نوعی ادای دین به شاعرانی است که چراغ شعر نیمایی را روشن نگه داشته‌اند، البته با تاکید بر این موضوع که تمامی شاعرانی که سروده‌های آن‌ها در این کتاب آمده، امکان دسترسی به آثارشان وجود داشته است.

مرتضی نوربخش، متولد چهارم اردیبهشت سال 1342 در لنگرود و دبیر آموزش و پرورش است.

از  آثار این شاعر می‌‌توان كتاب‌های «باغ‌های نارون»، «سرزمین كودكی»، «عشق‌های گمشده»، «كتاب دریا» ، «سینه‌سرخ و درخت آزاد»، «در مسیر تماشا»، «گزیده ادبیات معاصر»(شماره 25)، «آمدن گناه من نبود»، «صبوحی‌زدگان»، «ترانه‌های ابدی»، «بارش خورشید»، «درخت پرنده»، جلد نخست «زندگی واژه‌ها» و «شاعر پرنده‌ای است»(منتخبی از هشت دفتر شعر) را نام برد.

کتاب «زندگی واژه‌ها 2» در 475 صفحه، شمارگان دو هزار و 500 نسخه و قیمت هشت هزار و 500 تومان از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط