چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۹
جدیدترین ویرایش «ایمونولوژی ابوالعباس» منتشر شد

آخرین ویرایش کتاب «ایمونولوژی سلولی و مولکولی ابوالعباس» به همت گروهی از مترجمان به فارسی برگردان شد. این کتاب یکی از منابع اصلی مبحث ایمونولوژی برای دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، ویرایش هفتم کتاب «ایمونولوژی سلولی و ملکولی» به تازگی منتشر شده است. در ویرایش جدید این کتاب برخی فصل‌‎ها با هدف اصلاح  مطالب تغییر داده شده‌ است و مباحثی نیز به کتاب افزوده شده‌اند.

دکتر عبدالحسین کیهانی درباره ویژگی‌های این کتاب و دلایلی که این اثر را برای ترجمه برگزیده‌اند، توضیح داد: مهم‌ترین هدف ترجمه این کتاب حجیم، لزوم آشنایی بیشتر دانشجویان گروه‌های پزشکی با مباحث علم ایمونولوژی بود و به عقیده من، این کتاب اثری است که مخاطبان را با جدیدترین و کارآمدترین یافته‌های پژوهشی این حوزه آشنا می‌کند.

وی تغییر نگرش و ایجاد قدرت تجزیه و تحلیل در مخاطب را از مهم‌ترین ویژگی‌های این کتاب و نقطه تمایز آن با سایر آثار موجود در بازار کتاب ایران در حوزه ایمونولوژی دانست و درباره مخاطبان آن گفت: دانشجویان رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، کارشناسی علوم آزمایشگاهی و گرایش‌های مختلف علوم پایه پزشکی گروه‌هایی هستند که مخاطبان اصلی این کتاب تعریف شده‌اند.

به گفته کیهانی، تمام مباحث ایمونولوژی پایه و بالینی که دانشجویان گروه پزشکی باید با آن‌ها آشنا باشند در این کتاب شرح داده شده است. وی افزود: این کتاب به مخاطب در القای مفاهیم عمیق پژوهشی کمک می‌کند و مخاطب را به تفکر وامی‌دارد. این ویژگی سبب می‌شود زمینه لازم برای مخاطب در استفاده کاربردی از علوم پایه فراهم آید.

«ایمونولوژی سلولی و مولکولی» اثر ابوالعباس، اندرو لایتمن، شیو پلای با ترجمه مشترک گروهی از مترجمان در 824 صفحه، با شمارگان سه هزار و 300 نسخه و به بهای 29 هزار تومان از سوی نشر ارجمند منتشر شده است. 

دکتر عبدالحسین کیهانی، دكتر غلامرضا انصاری، افسانه آموزگار، موسی محمدنیا افروزی، دكتر امید گوران اوریمی، دکتر محمدحسین قربانی و محمد مهدی محمدی مترجمان این کتابند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها