سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۴
ششمین مجموعه شعر آرش شفاعی منتشر شد

ششمین مجموعه شعر آرش شفاعی با عنوان «در حد مرگ» منتشر شد. چاپ دوم دفتر شعر «تهران شبیه هر شب دیگر سیاه بود» این شاعر نیز به تازگی راهی بازار کتاب شده است. شفاعی گفت که مسایل اجتماعی، فلسفی و مرگ دستمایه سروده‌های تازه اوست.-

شفاعی درباره ششمین مجموعه شعرش به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: این مجموعه تعدادی از سپید سروده‌های مرا شامل می‌شود که همگی پس از نخستین مجموعه شعر سپیدم با عنوان «جمعه- خیابان ولی‌عصر» سروده شده‌اند.

وی ادامه داد: اشعار این مجموعه در سه دفتر با عنوان‌های «بزرگراه آسیایی»، «بهشت رضا» و «میلان گاز» گردآمده‌اند و به ترتیب سروده‌های من با مضامین اجتماعی، مرگ‌ محور و عاطفی را شامل می‌شوند. عنوان هریک از این دفترها نان مکانی در مشهد هستند.

این شاعر با مقایسه‌ای میان این مجموعه شعر سپید با مجموعه شعر سپید قبلی‌اش توضیح داد: سعی کرده‌ام در شعرهای این مجموعه تجربه‌های جدیدم در حوزه زبان و یکسری درنگ‌هایی در حوزه مسایل اجتماعی، فلسفی و مرگ را ارایه کنم. برهمین اساس به‌نظرم مجموعه شعر «در حد مرگ» از دفتر «جمعه- خیابان ولی‌عصر» بهتر است. 

وی در پایان یادآور شد: «در حد مرگ» در 80 صفحه و با طرح جلدی از سعید باباوند حدود دو ماه پیش از سوی انتشارات فصل پنجم منتشر شد. همچنین چاپ دوم مجموعه شعر «تهران شبیه هر شب دیگر سیاه بود» نیز به تازگی از سوی انتشارات سوره مهر روانه بازار نشر شده است.

آرش شفاعی متولد 1354 در مشهد و فارغ‌التحصیل رشته مهندسی برق است. «تا فراسوی رفتن» عنوان نخستین مجموعه شعر او با مضمامین مربوط به دفاع مقدس است كه در سال 1383 منتشر شد.

«تهران شبیه هر شب دیگر سیاه بود»، «تکه‌های سرب در دهانم»، «جمعه، خیابان ولیعصر» و «شهریوری تو» عنوان دیگر مجموعه‌های شعر این شاعر هستند. علاوه بر این‌ها خاطرات سفر حج شفاعی در قالب نثرهای شاعرانه او و در کتابی با عنوان «سنگ در سرزمین آیینه‌ها» از سوی نشر سوره مهر به چاپ رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط