دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۴
«تنظیم و تصحیح دیوان اشعار علامه حسن‌زاده آملی» منتشر شد

کتاب «تنظیم و تصحیح دیوان اشعار علامه حسن‌زاده آملی» با همت سیدسعید هاشمی از سوی نشر «الف. لام. میم» این هفته روانه بازار نشر شده است.-

سید سعید هاشمی، گردآورنده این اثر در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: اشعار علامه حسن‌زاده آملی تاکنون به شکل پراکنده منتشر شده‌اند. البته برخی از اشعار وی نیز مغفول مانده بودند که با همکاری خانواده این علامه بزرگوار آثار وی را در قالب این کتاب جمع‌آوری کردیم.

وی ادامه داد: این نوشتار بر اساس قالب‌های شعری غزل،‌ قصیده، دوبیتی، رباعی و سایر قالب‌های شعری تنظیم شده‌اند. همچنین طبقه‌بندی اشعار فارسی و طبری از دیگر طبقات این دسته‌بندی به شمار می‌آیند.

هاشمی درباره محتوای کتاب «تنظیم و تصحیح دیوان اشعار علامه حسن‌زاده آملی» بیان کرد: تنظیم دیوان اشعار علامه موضوع پایان‌نامه‌ام در مقطع کارشناسی ارشد بود که تنظیم آن دو سال به طول انجامید، محتوای کتاب نیز علاوه بر دیوان شعر علامه در برگیرنده وزن، بحر، اصطلاحات عرفانی و معنی واژگان دشوار اشعار وی است.

وی مخاطبان این نوشتار را علاقه‌مندان به ادبیات و عرفان دانست و گفت: البته مخاطبان خاص این کتاب ادبا، روحانیان، دانشجویان رشته ادبیات فارسی اند.

این نویسنده قمی درباره نقطه قوت و ابتکار عمل این کتاب عنوان کرد: تحقیقات ادبی که در این نوشتار در حوزه‌های تعیین وزن و بحر اشعار صورت گرفته، از جمله ابتکارات کتاب «تنظیم و تصحیح دیوان اشعار علامه حسن‌زاده آملی» محسوب می‌شوند. نقطه قوت این کتاب به اشعار علامه حسن‌زاده آملی بستگی دارد که به نظرم قصاید ایشان از ویژگی‌های خاصی ادبی و عرفانی برخودارند.

وی درباره نگارش آثار بعدی خود نیز اظهار کرد: اینک در حال نگارش کتابی با عنوان «آبتین» در قالب رمان ویژه نوجوانانم و نیمی از داستان این نوشتار به رشته تحریر درآمده است. 

نخستین چاپ کتاب «تنظیم و تصحیح دیوان اشعار علامه حسن‌زاده آملی» با شمارگان یک هزار نسخه، در 600 صفحه و به بهای 200 هزار ریال از سوی نشر «الف. لام. میم» قم روانه بازار کتاب شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط