دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۱
سومین جشنواره قصه‌گویی در کرمانشاه کلید خورد

قصه‌گویان هشت استان کشور در رقابتی فشرده برترین‌های داستان خود را برای حضور در شانزدهمین جشنواره‌ منطقه‌ای قصه‌گویی معرفی می‌کنند. این جشنواره از هفدهم دی در کرمانشاه آغاز به کار کرده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در مراسم آغاز به کار این جشنواره جمعی از مسوولان استانی و دانش‌آموزان مدارس کرمانشاه حضور داشتند.
 
رضا موزونی، مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه در این مراسم با تاکید بر اهمیت و تاثیرگذاری قصه و قصه‌گویی افزود: هنر قصه‌گویی امری فطری است و از آن‌جا که کودکان به فطرت خود نزدیک‌ترند، لذا تاثیرگذاری آن بر کودکان بیشتر است.
 
وی تصریح کرد: کانون با برگزاری جشنواره‌های قصه‌گویی تلاش دارد ضمن ترویج این هنر اصیل، تکنیک‌های آن را نیز آموزش دهد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه نیز در این مراسم با ابراز خوشحالی از برگزاری این رویداد در شهر کرمانشاه، انتقال تجربه، آشنایی با ادبیات اقوام، افزایش مهارت‌های گوش دادن و رشد تخیل کودکان را از دست‌آوردها و نتایج جشنواره‌های قصه‌گویی عنوان کرد و افزود: آشنایی کودکان با صفات پسندیده و دوری آنان از صفات مذموم از دیگر تاثیرات قصه‌گویی است.

قصه‌گویی یکی از کودکان خردسال کرمانشاهی، پخش کلیپ و خوانش شعر از دیگر برنامه‌های مراسم افتتاحیه بود. 

شانزدهمین جشنواره قصه‌گویی منطقه یک کشور با حضور قصه‌گویانی از استان‌های‌ آذربایجان شرقی، خوزستان، خراسان جنوبی، کرمانشاه، قم، چهار محال و بختیاری و مازندران در حال برگزاری است. 

این جشنواره که هفدهم دی ماه در کرمانشاه آغاز به کار کرده است سومین جشنواره منطقه‌ای کانون بعد از جشنواره‌های گیلان و هرمزگان است که نوزدهم همین ماه با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان می‌دهد. 

دیگر جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی کانون نیز طی روزهای 25 تا 27 دی در بوشهر برگزار می‌شود.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط