جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۰
مشکین‌شهری‌ها صاحب کتابخانه می شوند

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مشکین‌شهر در استان اردبیل از احداث کتابخانه مرکزی این شهرستان در سال 1392 خبر داد و گفت: در نظر داریم اعتبارات ویژه‌ای را از فرماندار جدید این شهرستان برای ساخت این کتابخانه دریافت کنیم._

مسعود افقهی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: با رایزنی‌هایی که از سوی مسوولان نهاد کتابخانه‌ها انجام دادیم، کلنگ احداث کتابخانه مرکزی مشکین‌شهر سال آینده به زمین خواهد خورد.
 
افقهی ادامه داد:جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان مشکین‌شهر، یکشنبه (17 دی‌ماه) با حضور «صادق فرهمند امین» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و «یونس اسدی» نماینده مردم شهرستان مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی و با ریاست «سیدحمید عباداللهی» فرماندار برگزار می‌شود. در نظر داریم در این جلسه از فرماندار جدید این شهرستان اعتبارات ویژه‌ای برای ساخت کتابخانه مرکزی این شهرستان دریافت کنیم.

وی با بیان این‌که تاکنون اعتبارات ناچیز و محدودی را از فرمانداری شهرستان برای تعمیر و تجهیز کتابخانه‌ها درخواست کرده‌ایم ادامه داد: زمین این کتابخانه را با مساحت دو هزار و 500 متر مربع طی توافق‌نامه‌ای از اداره شهرداری مشکین‌شهر تحویل گرفته‌ایم. فرماندار مشکین‌شهر هم در صحبت اولیه برای ساخت این کتابخانه ابراز خشنودی کرده است. اکنون ‌می‌کوشیم طرح تخصیص اعتبار ویژه ساخت کتابخانه مرکزی را به تصویب برسانیم.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مشکین‌شهر با بیان این‌که فرماندار جدید مشکین‌شهر از این اداره برنامه‌ای مدون برای مدیریت فعالیت کتابخانه‌ها درخواست کرده ‌است، عنوان کرد: اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مشکین‌شهر برنامه‌ پنج ساله کتابخانه‌ها را در جلسه انجمن ماه جاری کتابخانه‌های این شهرستان عرضه می‌کند. در این برنامه احداث کتابخانه‌های جدید، توسعه فضای فیزیکی کتابخانه‌ها‌، افزایش سرانه مطالعه و افزایش تعداد اعضای کتابخانه‌ها تعیین شده‌اند.

افقهی بیان کرد: در پایان جلسه یکشنبه مسوولان و اعضای این انجمن از تمام کتابخانه‌های مشکین‌شهر بازدید و مشکلات، عملکرد و کمبودهای این مکان‌های فرهنگی را بررسی خواهند کرد. امیدواریم با این بازدید همکاری و حمایت‌های بیشتری با اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مشکین‌شهر شکل بگیرد.

وی با اشاره به این‌که افزایش تعداد اعضای فعال کتابخانه در برنامه پنج ساله طی دو برنامه کوتاه‌مدت و بلندمدت تعیین شده است عنوان کرد: اداره کتابخانه‌های مشکین‌شهر می‌کوشد در چشم‌انداز کوتاه‌مدت یعنی تا پایان سال آینده 15 درصد جمعیت 160 هزار نفری شهرستان را به عضویت کتابخانه‌ها درآورد و در چشم‌انداز بلندمدت یعنی هشت سال دیگر، عضویت 30 درصد جمعیت این شهرستان تعیین شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط