جمعه ۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۰
تعالی سازمان به تعامل رهبر و کارمندان نیاز دارد

مترجم کتاب «مهارت‌های مدیریت» معتقد است سازمان‌ها برای رسیدن به موفقیت، نيازمند رهبرانی‌اند که بتوانند ارتباطی دوسویه با کارمندانشان برقرار کنند و به آن‌ها برای انجام بهتر کار انگیزه دهند.-

مترجم کتاب «مهارت‌های رهبری» در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با تاکید بر لزوم توجه مدیران به اصول، مبانی و روش‌های دانش مدیریت اظهار کرد: مدیران سازمان‌های مختلف باید با استفاده از دانش مدیریت بتوانند به بهترین نحو برای سازمان خود ارزش‌آفرینی کنند و برای رسیدن به این مرحله باید با الفبای رشته مدیریت آشنا شوند. توجه مدیریت همواره بخشی از ادبیات و فرهنگ کشورها هم بوده اما در ایران به اندازه کافی به آن اهمیت داده نشده است. 
 
هومن اهرامی افزود: گرچه توجه به تعاریف کلاسیک رشته مدیریت به مدیران در راهبری بهتر سازمان کمک می‌کند اما مفاهیمی فراتر از این تعاریف مدیریتی وجود دارند که باید به آن‌ها پرداخته شود. نویسندگان در کتاب «مهارت‌های رهبری» معتقدند رهبری وظیفه‌ای فراتر از مدیریت است و رهبر یک سازمان باید کاریزمای خاصی داشته باشد و فعالیت‌هایش با قلب و روحیه کارمندان سروکار دارد. در واقع رهبری علاوه بر جنبه علمی‌اش، به عنوان هنری در نظر گرفته می‌شود که بخشی از آن اکتسابی و بخشی از آن ذاتی است.
 
این مترجم، کتاب «مهارت‌های رهبری» را راهنمایی برای آشنایی افراد با مهارت‌های لازم برای رسیدن به ارزش در سازمان‌ها دانست و ادامه داد: نویسنده از زوایای گوناگون به جنبه‌های مختلف رهبری در سازمان می‌پردازد و می‌کوشد مباحثی کاربردی را در اختیار مخاطب قرار دهد، به همین دلیل در برخی موارد حتی به مسایل روانشناسی می‌پردازد و بحث‌های مختلف و متعددی را مطرح می‌کند.
 
اهرامی درباره تفاوت رهبری و مدیریت که تمرکز اصلی کتاب بر آن است توضیح داد: مدیران افرادی هستند که در سازمان‌ها از اطلاعات به عنوان سیستمی حیاتی استفاده می‌کنند، آن را از کارمندان خود مخفی نگه می‌دارند و اغلب از کار آن‌ها ناراضی‌اند، در حالی که رهبران انگیزه دادن به کارمندان را یکی از وظایف خود می‌دانند. امروزه سازمان‌هایی به تعالی می‌رسند که از رهبرانی موفق بهره ببرند و نظام مدیریتی گذشته را که بر اساس تصمیمات یک شخص اداره می‌شد تغییر دهند.

کتاب «مهارت‌های رهبری» اثر پیتر استارک و جین فلاحرتی با ترجمه مشترک هومن اهرامی و مونا فتحعلی‌خانی در 240 صفحه، با شمارگان دو هزار نسخه و به بهای 6 هزار تومان از سوی انتشارات مدیریت صنعتی راهی کتابفروشی‌ها شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها