سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۸
اهدای کتاب «آسمان دریا را بلعید» در پاسداشت شهید خلعتبری

آیین گرامی‌داشت یاد خلبان شهید حسین خلعتبری و 276 شهید رامسر با اهدای کتاب «آسمان دریا را بلعید» و سخنرانی معاون اول رییس جمهوری همراه خواهد بود._

معاون تبلیغات و روابط‌عمومی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)،گفت: هم‌زمان با اربعین حسینی،مراسم گرامی‌داشت یاد خلبان شهید حسین خلعتبری و 276 شهید رامسر با حضور خانواده‌ شهیدان این شهر، از ساعت 9 صبح پنجشنبه 14 دی‌ماه در مصلای شهر رامسر برگزار می‌شود. 

سعید نصیر‌الاسلامی با بیان این‌که «محمدرضا رحیمی، معاون اول رییس جمهوری در این مراسم سخنرانی خواهد کرد و مقامات لشکری نیز حضور خواهند داشت» افزود: اهدای کتاب «آسمان دریا را بلعید» و  بیان خاطره از سوی هم‌رزمان شهید خلعتبری و پخش نماهنگ «سلیمان 33» از برنامه‌های دیگر این مراسم خواهد بود. 

وی درباره کتاب «آسمان دریا را بلعید» توضیح داد: این کتاب درباره خاطرات قهرمان جنگ‌هاي هوايي، سرلشكر خلبان شهيد حسين خلعتبري مكرم(1328 ـ 1364) به قلم رحیم مخدومی نوشته شده و يادداشت‌هايي از خلبان شهيد عباس دوران را هم در بر دارد.

حسين خلعتبري از جمله خلباناني است كه آذر سال 1359 در عمليات مرواريد به پشتيباني از ناوچه پيكان وارد عمل و باعث انهدام ناوچه‌هاي جنگي ارتش متجاوز صدام شد و از وی به عنوان قهرمان جنگ دریایی یاد می‌شود. خلعتبری سال 1364 در آسمان سنندج و در حالی كه جنگنده‌هاي دشمن را تعقيب مي‌كرد، بر اثر اصابت موشک به جنگنده وي به شهادت رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها