سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۹
تجدید چاپ سه کتاب با ترجمه ابراهیم یونسی

تجدید چاپ کتاب‌های «آسیاب کنار فلوس»، «جنبه‌‌های رمان» و «موسیقی و سکوت» با ترجمه ابراهیم یونسی راهی بازار کتاب شدند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، رمان «موسیقی و سکوت» نوشته «رز تره‌مین» ، «جنبه‌های رمان»‌ اثر «ادوارد مورگان فورستر» و رمان « آسیاب کنار فلوس» نوشته «جورج الیوت» با ترجمه ابراهیم یونسی از سوی انتشارات نگاه راهی بازار کتاب شدند. 

رمان «آسیاب کنار فلوس» نخستین بار در سال 1368 از سوی نشر نگاه راهی بازار شد. چاپ دوم آن با همان ترجمه در سال 1381 از سوی نشر تهران به بازار کتاب راه یافت و چاپ سوم آن نیز پاییز امسال(1391) در 628 صفحه و شمارگان دو هزار و دویست و قیمت 17 هزار تومان از سوی انتشارات نگاه منتشر شده است.

در بخشی از کتاب «آسیاب کنار فلوس» می‌خوانیم: «ماگی با صدایی نجواگونه گفت: اوه درخت‌ها و گل‌ها با این نوری که در میان آن‌هاست چه عجیب و رویایی به نظر می‌آیند. طوری هستند که انگار به جهان افسانه‌ها تعلق دارند و هرگز پژمرده نمی‌شوند. انگار می‌کنم که همه از جواهر ساخته شده‌اند...»

همچنین رمان «موسیقی و سکوت» نوشته «رز تره‌مین» نخستین بار در سال 1382 از سوی انتشارات نگاه و به قلم ابراهیم یونسی ترجمه و منتشر شده است. چاپ دوم این کتاب نیز در 586 صفحه و شمارگان دو هزار و صد و قیمت 15 هزار تومان از سوی این ناشر عرضه شده است.

رز تره‌مین نویسنده زن انگلیسی تاکنون چند جایزه مهم ادبی را از آن خود کرده است. «موسیقی و سکوت» اثری است پیچیده و درخشان، نویسنده همزمان با روایت داستان در جابجا کردن زمان‌ و تغییر آواها، پرداخت تصویر‌ها و رنگ‌آمیزی صحنه‌ها مهارت قابل توجهی از خود نشان داده است. 

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «چند برگ نت موسیقی در اطراف پراکنده بود، ولی من اعتنایی به آن‌ها نکردم. هیچ وقت نتوانستم بفهمم که چگونه می‌توان از این خط‌های خرچنگ قورباغه صدایی درآورد. شاید اگر این علامت‌های خرچنگ قورباغه‌ای چیزی خوش ریخت‌تر بودند آهنگ‌هایی هم که از آن‌ها درمی‌آمد بهتر بود..»

همچنین کتاب « جنبه‌های رمان» نوشته «ادوارد مورگان فورستر» نخستین بار در سال 1352 به قلم ابراهیم یونسی از سوی انتشارات نگاه منتشر شد. چاپ ششم و جدید این کتاب در 222 صفحه و شمارگان سه هزار نسخه و قیمت هفت هزار تومان از سوی این ناشر به بازار نشر راه یافته است. 

در قسمتی از این رمان می‌خوانیم: «اگر طبيعت آدمى دچار تغيير شد، دليل آن را در كشف دريچه‌اى جديد براى ديدن نفس خود جست‌و‌جو كنيد. زندگى طبيعى پر است از محدوديت‌ها و موانع اجتماعى و اقتصادى و تنها زمانى امكان رشد فراهم مى‌شود كه ممنوعيت‌ها كمرنگ شوند. اى كاش رمان نويس‌هاى ديگر هم داستان‌هايشان را كمى جدى مى‌گرفتند.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها