یکشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۶
برگزاری دومین جشنواره خاطره‌نویسی در جنوب غرب تهران

دومین جشنواره خاطره‌نویسی با موضوع دفاع مقدس در سطح جنوب غرب استان تهران با 10 موضوع آغاز به کار کرد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط‌ عمومی اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس جنوب غرب استان تهران، منصور محققی، رییس این اداره از برگزاری دومین جشنواره خاطره‌نویسی با موضوع دفاع مقدس در سطح جنوب غرب استان تهران شامل شهرستان‌های شهریار، رباط‌کریم، قدس، ملارد و بهارستان خبر داد.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را در مرحله اول احیای فرهنگ خاطره‌نگاری دفاع مقدس با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر همین امر و همچنین ضرورت مکتوب کردن خاطرات دوران دفاع مقدس و جلوگیری از فراموش شدن این خاطرات به دلیل گذر زمان دانست.

محققی، زنده داشتن یاد شهدا، آشنا کردن جامعه به خصوص جوانان با خاطرات دوران دفاع مقدس و وقایع مهم آن زمان و ایجاد فضای معنوی برای زمینه‌سازی مناسب فرهنگی در مقابل توطئه‌های بی‌امان دشمنان در جنگ نرم را از اهداف دیگر این جشنواره دانست.

رییس اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس جنوب غرب استان تهران درباره موضوع‌های دومین جشنواره خاطره‌نویسی در این منطقه افزود: علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره می‌توانند خاطرات خود را در موضوع‌های آموزش نظامی، بدرقه رزمندگان، اعزام به جبهه، لحظه‌های نبرد، لحظه شهادت همرزمان، ارسال کمک‌های مردمی به جبهه، بمباران و موشک باران شهرها، تشییع شهدا، راهیان نور، خاطرات والدین، همسران و فرزندان شهدا، خاطرات شهدا، جانبازان و آزادگان، فرماندهان و ... تا 25 بهمن‌ماه 91 به دبیرخانه جشنواره در شهریار، بلوار شهدای اندیشه، ابتدای شهرک کاروان، شماره 206 یا کتابخانه تخصصی دفاع مقدس در آستان امامزاده اسماعیل(ع) ارسال کنند.

محققی در پایان با دعوت از تمامی علاقه‌مندان عرصه‌های مختلف دفاع مقدس به شرکت در این جشنواره اعلام کرد: پس از بررسی خاطرات توسط هیات داوران، به خاطرات برگزیده جوایز ارزنده‌ای اهدا و به تمام کسانی که آثار خود را به جشنواره ارسال کرده‌اند لوح یادبود ارایه می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها