یکشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۳
ارايه راهکارهایی برای زندگی فردی و اجتماعی در کتاب «امید و امیدواری»

«امید و امیدواری» عنوان اثری است که به همت علی‌اکبر ارجمندیان، مهدی خانجانی و مریم محمودی منتشر شده است. این کتاب می‌کوشد راهکارهایی را برای زندگی امیدوارانه‌تر در حوزه تعالی فردی و اجتماعی ارایه کند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این کتاب با هدف بیان نظریه‌ها، مفاهیم و روش‌های ارتقای امید و امیدواری در جوانان و دانشجویان به رشته تحریر در آمده است.

به اعتقاد مولفان این کتاب، هر جامعه‌ای برای برون رفت از معضلات اجتماعی نیاز دارد از فشارهای روحی و روانی و ناهنجاری‌های اجتماعی بکاهد و فضایی فرح‌بخش و نشاط‌آور را برای مردمی که به ویژه با تنش‌های عصر ماشین دست و پنجه نرم می‌کنند وسعت بخشد. به همین دلیل ضرورت دارد با تربیت و پرورش انسان‌های مثبت‌گرا، خودباور، سرزنده و قوی بتوانیم به آینده‌ای سرشار از امید دست یابیم.

کتاب «امید و امیدواری» در هشت فصل با عناوین تعریف و کارکردهای امید، امید و امیدواری از منظر اسلام، روانشناسی امید، جامعه‌شناسی امید، امید و یاس در ادبیات معاصر امید و سبک زندگی، سنجش امید و راهبردهای ارتقای امید تدوین شده است.

این کتاب قصد دارد به مخاطبان اصلی خود که جوانان و دانشجویانند یادآوری کند که آن‌ها در این دوره از زندگی به واسطه توانمندی‌های جسمانی و فیزیولوژیکی و در کنار آن قدرت تحلیل و انرژی روانی از ظرفیت‌های مناسبی برای برنامه‌ریزی و ساختن زندگی آینده برخوردارند و عنوان کند که چگونه و با کمک گرفتن از چه روش‌هایی می‌توانند توانمندی‌های ذهنی و مهارتی خود را به فعلیت برسانند.

دفتر مطالعات فرهنگی و برنامه‌ریزی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نخستین چاپ کتاب «امید و امیدواری» را با شمارگان سه هزار نسخه در 140 صفحه با قطع رقعی به چاپ رسانده است. این کتاب برای استفاده مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها به شکل رایگان منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها