یکشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۷
فیلم اقتباسی «چکمه» به سرای داستان می‌رود

فیلم «چکمه» محمدعلی طالبی با محوریت ادبیات داستانی کودک و نوجوان و با حضور محمدرضا یوسفی، در سرای داستان نقد می‌شود. این فیلم براساس داستان کوتاهی از هوشنگ مرادی‌کرمانی ساخته شده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان، این نشست از سلسله نشست‎های تخصصی «عصر اقتباس» سرای داستان بنیاد ادبیات داستانی با محوریت ادبیات داستانی کودک و نوجوان برگزار می‌شود.
 
این برنامه سه‌شنبه هفته جاری، 12 دی، ساعت 14 با نمایش فیلم «چکمه» آغاز می‌شود. در این نشست محمدعلی طالبی کارگردان، محمدرضا يوسفی، نویسنده کودکان و مزدا مرادعباسی حضور خواهند داشت.

داستان «چكمه» درباره دختر بچه‌ای است كه با مادرش در يكی از محلات جنوب تهران زندگی می‌كند و روزها به اجبار به محل كار مادرش در يک توليدی می‌رود. مادر كه ناچار از شيطنت‌های دخترش او را چند روزی در خانه تنها می‌گذارد، برای مشغول نگه داشتن او يک جفت چكمه قرمز می‌خرد. اما يكی از چكمه‌های دختر بچه در اتوبوس گم می‌شود و مادر لنگه ديگر چكمه را دور می‌اندازد. تا اين كه بالاخره دختر بچه پس از جست و جوی بسيار لنگه چكمه را پيدا می‌كند و به پسركی هديه می‌دهد. 

فیلم چکمه که بر اساس داستان کوتاهی به همین نام از هوشنگ مرادی‌کرمانی در سال 1371 ساخته شد، جایزه‌های بسیاری را از جشنواره‌های داخلی و خارجی به دست آورده است. 

جایزه فیل نقره‌ای بهترین کارگردانی از هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان هند، جایزه گلدن گیت (بهترین فیلم) از سی و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم سان فرانسیسکو، جایزه بهترین فیلم منتخب تماشاگران از جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان وین (اتریش)، پروانه زرین بهترین فیلم از بخش مسابقه بین‌الملل هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان ایران، دیپلم افتخار بهترین بازیگر نوجوان «علی آتشکار» از بخش مسابقه بین‌الملل هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان ایران، از جمله جوایزی هستند که این فیلم تاکنون از آن خود کرده است.

«سرای داستان» بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان در خیابان طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، شماره 88 واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط