چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۹
بوستان کتاب در جشنواره گام اول درخشید

شش اثر از آثار موسسه بوستان کتاب قم به مرحله نهایی داوری ششمین جشنواره گام اول راه یافتند و در نهایت، کتاب «مسئله منطقی شر از دیدگاه علامه طباطبایی» به عنوان اثر برگزیده این جشنواره معرفی شد.-

مهدی محدثی، مسوول روابط عمومی موسسه بوستان کتاب استان قم، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این باره اظهار کرد: با برگزیده شدن کتاب «مسئله منطقی شر از دیدگاه علامه طباطبایی» اثر غلامعلی سنجری، مجموع آثار برگزیده بوستان کتاب در جشنواره‌های مختلف کتابی به 335 عنوان رسید.

وی ادامه داد: مولف کتاب «مسئله منطقی شر از دیدگاه علامه طباطبایی» کوشیده تا با شناخت مفهومی «خیر» و «شر» و بررسی نظریات اسلامی و مسیحی پاسخی درخور و شایسته به پرسش‌های اعتقادی و مذهبی داده شود.

مسوول روابط عمومی موسسه بوستان کتاب استان قم گفت: سنجری در میان دانشمندان مسلمان از نظریات علامه طباطبایی بهره برده، زیرا علامه طباطبایی در سه حوزه «تفسیر»، «کلام» و «فلسفه» چیره‌دست بوده است. وی همچنین از میان دانشمندان مسیحی «الوین پلنتینگا» را به عنوان نماینده جریان معرفت‌شناسی اصلاح شده در مسیحت انتخاب کرده است. دیدگاه و نظریات «الوین پلنتینگا» در راس مبارزه با تفکر انتقادی درباره مسیحیت است.

وی گفت: موضوع اصلی کتاب «مسئله منطقی شر از دیدگاه علامه طباطبایی» کلام استدلالی است و مخاطبان این نوشتار مخاطبان تخصصی‌اند و دانشجویان، طلاب، استادان دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه را‌ دربر می‌گیرد.

وی درباره بخش‌های مختلف کتاب «مسئله منطقی شر از دیدگاه علامه طباطبایی» عنوان کرد: این نوشتار در پنج بخش به رشته تحریر درآمده است. بخش نخست کتاب با عنوان «مسئله منطقی شر از دیدگاه علامه طباطبایی» به مباحث مقدماتی توجه دارد. مولف در بخش دوم، به مسئله شر از دیدگاه «الوین پلنتینگا»، بخش سوم به پاسخ «الوین پلنتینگا» به مسئله شر‌،‌ بخش چهارم به پاسخ علامه طباطبایی به مسئله شر و در بخش آخر نیز نقد نظر علامه طباطبایی و «الوین پلنتینگا» می‌پردازد.

محدثی ادامه داد: از نقاط قوت کتاب «مسئله منطقی شر از دیدگاه علامه طباطبایی» محتوای غنی اثر است که مسایل را به خوبی و زیبایی تحلیل و بررسی کند و پاسخ‌هایی قانع‌کننده به مخاطبان ارایه می‌دهد.

وی افزود: مولف کتاب «مسئله منطقی شر از دیدگاه علامه طباطبایی» در تحریر اثر کوشیده از منابع و غنای 540 منبع داخلی و خارجی به زبان‌های عربی، فارسی و انگلیسی استفاده کند.

مسوول روابط عمومی موسسه بوستان کتاب استان قم گفت: نخستین چاپ کتاب «مسئله منطقی شر از دیدگاه علامه طباطبایی» به قلم غلامعلی سنجری با شمارگان یک هزار نسخه، 120 صفحه و با بهای 58 هزار ريال در سال 1390 از سوی موسسه بوستان کتاب روانه بازار کتاب شده است. چاپ دوم این نوشتار تا دو ماه آینده منتشر می‌شود.

ششمین دوره جایزه گام اول امروز (ششم دی‌ماه) در استان گلستان همزمان با افتتاح نمایشگاه‌ استانی کتاب گلستان با حضور «علی اسماعیلی» سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «علی شجاعی‌صایین» مدیرعامل موسسه خانه کتاب، «جواد محقق» دبیر علمی ششمین دوره جایزه گام اول و جمعی از داوران و برگزیدگان برپا شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها