سه‌شنبه ۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۱
تعداد کتابخانه‌های بم 3 برابر شده است

مسوول کتابخانه‌های شهرستان بم در استان کرمان گفت: 9 سال پیش، 5 دی در زمان وقوع زلزله مهیب تعداد کتابخانه‌های شهرستان بم سه باب بود که اکنون این تعداد به 9 باب افزایش پیدا کرده است.-

عباس محمدآبادی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به زلزله 5 دی شهرستان بم که منجر به تخریب کامل این شهرستان شد، اظهار کرد: اکنون هفت باب کتابخانه در شهرستان بم وجود دارند که بزرگترین و مجهزترین آن‌ها کتابخانه مرکزی بم با مساحت پنج‌هزار متر مربع و سه طبقه است.

وی ادامه داد: دو باب کتابخانه دیگر نیز در این شهرستان ساخته شده‌اند که به‌زودی در اختیار اداره کتابخانه‌های شهرستان بم قرار خواهند گرفت.
 
محمدآبادی گفت: زمانی که زلزله شهرستان بم را لرزاند، سه باب کتابخانه در این شهرستان وجود داشتند که به‌طور کامل تخریب شدند. دو باب از این کتابخانه‌ها نوسازی شدند اما یک باب دیگر به‌دلیل شخصی بودن ملک، تغییر کاربری یافت.
  
این مسوول فرهنگی گفت: اکنون حدود 100 هزار جلد کتاب با موضوع‌های علمی، ادبی و مذهبی در کتابخانه‌های شهرستان بم وجود دارند. 

وی اظهار کرد: تعداد اعضای فعال کتابخانه‌های این شهرستان 9 هزار نفر است که با بررسی‌های صورت گرفته، این تعداد رو به افزایش است. 

محمدآبادی گفت: مشکلی از نظر سخت‌افزار نظیر میز، کامپیوتر و مخزن کتاب نداریم و تنها مشکل ما نحوه دریافت سهم نیم‌درصد درآمد از شهرداری‌ها است. 

وی عنوان کرد: امروز که مصادف با زلزله دلخراش بم است، گروهی منتخب از اعضای کتابخانه‌های عمومی بم ساعت 14 بر مزار زلزله‌زدگان می‌روند و با فاتحه‌خوانی و اهدای چند شاخه گل، یاد رفتگان را گرامی می‌دارند.

زلزله بم به شدت ۶/۶ ریشتر ساعت 5 و 26 دقیقه بامداد ۵ دی ۱۳۸۲ شهر بم و مناطق اطراف آن در شرق استان کرمان را لرزاند. طبق آمار رسمی، این زمین‌لرزه ۲۶ هزار و 271 قربانی گرفت و ۳۰ هزار نفر مجروح و بیش از 100هزار نفر بی‌خانمان شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط