دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۴
دوره آشنایی با اندیشه‌های امام موسی صدر برگزار می‌شود

موسسه امام موسی صدر دوره «سیر مطالعاتی اندیشه‌های امام موسی صدر» را بر پایه هشت کتاب از این رهبر شیعی برگزار می‌کند._

عضو کمیته پژوهشی موسسه امام موسی صدر در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با اعلام این خبر گفت: این سیر مطالعاتی می‌تواند برای دانشجویان، طلاب و به طور کلی علاقه‌مندان به اندیشه‌های امام موسی صدر مفید باشد.

مهدی فرخیان ادامه داد: این دوره را می‌توان مطالعه‌ای جمعی دانست که افراد تعداد صفحات تعیین شده برای هر جلسه را مطالعه می‌کنند،سپس هفته‌ای یک بار گرد هم می‌آیند و دریافت‌ها و نظرات‌شان را در حضور استاد بیان می‌کنند. 

به گفته وی، این سیر مطالعاتی بر اساس هشت کتاب با عنوان کلی «در قلمرو اندیشه امام موسی صدر» ارایه می‌شود که تاکنون شش عنوان از آن‌ها منتشر شده‌ و دو عنوان دیگر نیز زیر چاپ هستند.

فرخیان ادامه داد: «نای و نی»، «ادیان در خدمت انسان»، «رهیافت‌های اقتصادی اسلام»، «برای زندگی؛ گفتارهای تفسیری امام موسی صدر»، «حدیث سحرگاهان؛ گفتارهای تفسیری امام موسی صدر»، «سفر شهادت؛ گفتارهای امام موسی صدر درباره واقعه عاشورا»، «مجموعه گفتارهای امام موسی صدر درباره امام علی(ع)» و «روح تشریع در اسلام» کتاب‌هایی هستند که مبنای این سیر مطالعاتی قرار می‌گیرند. 

وی با اشاره به دسته‌بندی این سیر مطالعاتی در سه سطح از آسان به مشکل گفت: در هر سطح، حدود 750 صفحه از مجموعه این آثار مطالعه و بررسی می‌شوند که حدود ده هفته طول خواهد کشید. کل دوره این سیر مطالعاتی حدود سی هفته به طول می‌انجامد و هر یک از جلسات به طور هفتگی برگزار می‌شوند.

فرخیان درباره نحوه ثبت‌نام در این دوره گفت: ثبت‌نام از امروز 4 دی آغاز شده است و تا بیست دی ادامه دارد. علاقه‌مندان به ثبت‌نام می‌توانند در تاریخ یاد شده از ساعت 9 تا 16 به موسسه امام موسی صدر، واقع در میدان هفتم تیر، بالاتر از مسجد الجواد(ع)، کوچه شریعتی، پلاک 10 واحد 2 مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ‌های 3 ـ 88494162تماس بگیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها