دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۲
رشد كمّي اعضای کتابخانه‌های عمومی شهرستان گِرمی

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گِرمی در استان اردبیل از رشد چشمگیر اعضا در کتابخانه‌های این شهرستان طی 18 ماه اخیر خبر داد.-

محمدتقی اسعد در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)،‌ اظهار کرد: شهرستان گرمی دارای دو باب کتابخانه عمومی در شهرهای گرمی و انگوت و یک باب کتابخانه مشارکتی در زندان است که این کتابخانه‌ها در 18 ماه گذشته حدود یک هزار عضو فعال داشتند اما این آمار اکنون به هشت هزار نفر افزایش یافته است.

وی افزود: اکنون کتابخانه‌های عمومی «شهید عزیزپور» شهر گرمی و «استاد شهریار» شهر انگوت به ترتیب پنج هزار و 700 و‌ چهار هزار و 100 عضو فعال و غیر فعال دارند و از داشتن بخش مجزای کودک بهره می‌برند. 

اسعد درباره منابع این کتابخانه‌ها گفت: کتابخانه شهر گرمی 11 هزار نسخه کتاب دارد که به طور میانگین ماهانه 520 جلد از آن‌ها را امانت می‌دهند. همچنین کتابخانه بخش انگوت هشت هزار 530 نسخه کتاب دارد که میانگین ماهانه حدود 400 جلد از آن‌ها را اعضای فعال کتابخانه به امانت می‌برند، کتابخانه مشارکتی زندان نیز دارای سه هزار نسخه کتاب است که ماهانه 300 جلد آن به امانت برده می‌شوند.

وی اظهار کرد: شهرستان گرمی از داشتن کتابخانه مرکزی بی‌بهره است اما در آخرین نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان گرمی مقرر شد تا دستگاه‌های مختلف این منطقه و اداره‌های شهرستان برای حل مشکل تخصیص زمین کتابخانه مرکزی اقداماتی انجام دهند.

وی همچنین از احداث دو باب کتابخانه روستایی در شهرستان گرمی خبر داد و بیان کرد: اکنون پروژه احداث دو باب کتابخانه‌ روستایی در بخش «مُران» و روستای «زیزه» در دستور کار اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گرمی قرار دارد، البته مراحل نخست احداث کتابخانه بخش «مران» به پایان رسیده است و پیش‌بینی می‌شود تا دو سال آینده این دو کتابخانه‌ به بهره‌برداری برسند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط