شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۰
تلاش برای عضویت 10 هزار نفری در شبکه کتابخوانان حرفه‌ای اردبیل

کارشناس امور فرهنگی اداره کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل می‌کوشند تا نیمه نخست سال آینده 10 هزار نفر از ساکنان اردبیل را به شبکه کتابخوانان حرفه‌ای متصل کند._

وحید ضیایی، یکی از کارشناسان امور فرهنگی اداره کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) اظهار کرد: تاکنون دو هزار و 700 نفر اردبیلی به شبکه کتابخوانان حرفه‌ای کشور متصل شده‌اند و‌ این اداره درصدد است تا نیمه نخست سال 1392 این آمار را به 10 هزار نفر افزایش دهد.

وی ادامه داد: اداره کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در آخرین آمار نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از جنبه میزان مشارکت اعضای کتابخانه‌های عمومی در مسابقات مکتوب این نهاد،‌در رتبه هشتم استان‌های سراسر کشور قرار دارد. دسترسی آسان به اینترنت، استقبال از مسابقات آنلاین را در این استان افزایش داده است،در حالی که شرکت در مسابقات مکتوب مشکلاتی مانند موانع پُستی، جمع‌آوری فرم‌های مسابقه و پیگیری آن‌ها را به دنبال دارد.

این کارشناس گفت: اکنون شبکه کتابخوانان حرفه‌ای میان اهالی استان اردبیل در تعامل با دانشگاه‌های این منطقه و حمایت فرمانداران شهرستان‌های استان اردبیل جایگاه ویژه‌ای یافته است.

وی عنوان کرد: تاکنون 14 کانون ادبی را در کتابخانه‌های این استان راه‌اندازی کرده‌‌اند که نقد و معرفی آثار نویسندگان بومی در اولویت این کانون‌های ادبی قرار دارد.

ضیایی بیان کرد: همچنین فعالیت کانون‌های قرآن و نهج‌البلاغه کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل همگام با مناسبت‌های مذهبی و اجتماعی شکل می‌گیرد. در ماه‌ محرم جلسات معرفی و نقد کتاب‌های مذهبی و عاشورایی برگزار شدند و در سایر مناسبت‌ها و اعیاد نیز معرفی و نقد آثار متناسب با روزهای خاص تقویم اجرا می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط