شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۱
انتشار روایتی دیگر از زندگی «میثم تمار»

«میثم تمار» عنوان اثری از احمد صادقی‌اردستان است که از سوی مرکز نشر مشعر در آستانه نشر قرار دارد. این کتاب زندگی میثم تمار را به عنوان الگویی اخلاقی روایت می‌کند.-

حجت‌الاسلام احمد صادقی‌اردستانی، متخصص حوزه فقه و اصول در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره این اثر گفت: این کتاب به شرح زندگی میثم تمار به عنوان یکی از یاران مخلص امیر مومنان امام علی(ع) می‌پردازد.

این کارشناس حوزه علوم حدیث و علوم تربیتی با اشاره به این که متن کتابش را با قلمی ساده و ویژه عامه مخاطبان به رشته تحریر در آورده است، گفت: موقعیت‌هایی برای افراد گوناگون جامعه رخ می‌دهد که ممکن است سر دو راهی قرار گیرند و دچار دشواری‌هایی در تصمیم‌گیری شوند، این کتاب با روایت داستان زندگی میثم و این که چگونه موفق شد این دو راهی را پشت سر بگذارد، الگویی عینی و عملی در حوزه اخلاق معرفی می‌کند.

این استاد تاریخ معتقد است: یکی از نیازهای جدی جامعه ما در ترویج دیانت، ارایه الگویی خارجی است که وجود عینی داشته باشد از این رو می‌توان نحوه زندگی میثم تمار و انتخاب‌های او را به عنوان نمونه‌ای عملی در حوزه دیانت یادآوری کرد.

نویسنده این اثر درباره قالب نگارشی کتابش بیان کرد: نمی‌توان گفت که این کتاب در حوزه رمان، داستان یا کار پژوهشی قرار می‌گیرد، بلکه اثری بینابین است.

نشر مشعر به‌زودی کتاب «میثم تمار» را روانه بازار کتاب خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها