شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۳
مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی 15 عنوان کتاب منتشر می‌کند

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی 15 عنوان کتاب تخصصی در حوزه مباحث مرتبط با طرح‌های مجلس منتشر می‌کند. «مقدمه‌ای بر فراوانی اقتصادی» و «تفکر شبکه‌ای در اداره امور عمومی» برخی از این کتاب‌هاست.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، انتشار 15 عنوان کتاب در دستور کار مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی قرار گرفته شده است که از این تعداد 10 عنوان آن در دست چاپ و مابقی تا پایان سال جاری منتشر خواهند شد.

کتاب‌هایی چون «تفکر شبکه‌ای در اداره امور عمومی» تالیف مشترک حبیب‌الله رعنایی و مهدی مرتضوی، «راهنمای حسابداری ملی(راهنمای جداول داده‌ها و ستاده‌ها)» با ترجمه محمدتقی ضیافی، «آشنایی با تاریخ مجالس قانونگذاری در ایران» (دو جلدی) از سوی گروه گردآوری مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و چاپ سوم «ترمينولوژی قوانین و مقررات» به قلم محسن قرباغی از عناوین آماده چاپ این مرکزند.

همچنین کتاب‌های «مقدمه‌ای بر فراوانی اقتصادی»، «پیگیری نتایج توسعه کشاورزی و روستایی در وضعیت کمتر ایده‌آل»، «شاخص‌های بین‌المللی حقوق مالکیت (گزارش سال 2011)» و «تعیین رشد اقتصادی؛ پروژه تحقیقات جهانی» از  آثاری‌اند که تا پایان سال جاری از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی منتشر می‌شوند.

طرح راه‌اندازی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی از سال 1371 به دستور هیات رییسه مجلس به منظور نهادی مستقل، دایمی و سازمان یافته برای ارایه خدمات مستمر کارشناسی و مطالعاتی در کنار مجلس شورای اسلامی عنوان شد که مراحل قانونی تأسیس این مرکز در پاییز سال 1374 به انجام رسید. 

هدف از راه‌اندازی این مرکز که به عنوان شرح وظایف مرکز پژوهش‌های مجلس شورای ‌اسلامی مطرح است، انجام دادن طرح‌های مطالعاتی و تحقیقاتی به منظور ارایه نظریه‌های کارشناسی و مشورتی به نمایندگان، کمیسیون‌ها و هیات ‌رییسه مجلس شورای‌اسلامی است. 

براین اساس، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اقدام به انتشار کتاب‌هایی با موضوعات مرتبط و در راستای طرح‌ها و تحقیقات مجلس شورای اسلامی کرده است که تا کنون می‌توان به انتشار بیش از 101 عنوان کتاب در این حوزه اشاره کرد. 

«فرایند سیاستگذاری عمومی در ایران»، «قانون انتخابات فرانسه»، «امنیت اخلاقی از دیدگاه رهبری»، «عوامل موقعیتی تعیین‌کننده گزینش نظام انتخایاتی»، «مقدمه‌ای بر اصول و قواعد تنقیح قوانین» و «نقش کمیسیون‌های داخلی در نظارت پارلمانی» برخی عناوینی به‌شمار می‌آیند که تاکنون منتشر شده‌اند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها