دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۰
«طبیعت در کلاس درس» روی کاغذ آمد

کتاب «طبیعت در کلاس درس» (راهنمای آموزش تنوع زیستی برای آموزگاران) دربرگیرنده دانستنی‌ها و فعالیت‌هایی است که برای دانش‌آموزان گروه سنی 11 تا 14 سال و در راستای آموزش درباره طبیعت و محیط زیست از سوی انجمن یوزپلنگ ایرانی منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)،‌ کتاب «طبیعت در کلاس درس» (راهنمای آموزش تنوع زیستی برای آموزگاران) از مجموعه کتاب‌های سبز «انجمن یوزپلنگ ایرانی» با «حمایت برنامه کمک‌های کوچک تسهیلات محیط زیست جهانی (SGP)»، درباره طبیعت و محیط زیست تدوین و از سوی انتشارات فنی ایران به‌چاپ رسیده است.

«طبیعت در کلاس درس» در شش فصل با عنوان‌های «تنوع‌زیستی چیست؟»، «اکوسیستم چیست؟»، «عوامل تهدید تنوع‌زیستی و محیط زیست چیست؟»، «دلایل حفاظت از تنوع‌زیستی و محیط زیست»، «راهکارهای حفاظت تنوع‌زیستی» و «پیوست‌ها» برای گروه سنی 11 تا 14 سال تدوین شده است.

هر فصل کتاب با عنوان «دانستنی‌های آموزگار» آغاز و با یک یا چند فعالیت ادامه دارد. فعالیت‌های طراحی شده برپایه حل کردن مسایل به صورت گروهی، آموزش یک مفهوم به چندین روش و بهره‌گیری از تجربه‌های آموزشی در دیگر نقاط دنیاست.

در بخشی از کتاب آمده است: «حفظ کره زمین و موجودات ساکن آن، نیازمند آگاهی است. تنها با آگاهی رساندن به انسان‌های ساکن کره خاکی می‌توان به حفظ و حمایت از گونه‌های مختلف حیات امیدوار بود. حفظ تنوع‌زیستی به افرادی نیاز دارد که با مهارت و دغدغه خود، از اطلاعات و آگاهی‌های پیشین خود برای حفظ عناصر و گونه‌های مختلف حیات استفاده کنند که ظهور چنین افرادی، در گرو آموزش صحیح جامعه است.»

کتاب «طبیعت در کلاس درس» (راهنمای آموزش تنوع زیستی برای آموزگاران) به‌صورت مصور، در 104 صفحه، شمارگان دو هزار نسخه و بهای شش هزار تومان از سوی انجمن یوزپلنگ ایرانی و برنامه کمک‌های کوچک تسهیلات محیط زیست جهانی با همکاری شرکت انتشارات فنی ایران به‌چاپ رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها