دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۰
اهداي يك هزار جلد كتاب به كتابخانه تخصصي بانوان گيلان

سرپرست اداره كتابخانه‌هاي عمومي شهرستان رشت از اهدای يك هزار جلد كتاب نفيس به کتابخانه تخصصی بانوان گیلان خبر داد و گفت: این کتابخانه با بهره‌مندی از سالن مطالعه فقط برای استفاده بانوان پیش‌بینی شده است.-

میرفخرالدین سيدفخري‌نژاد با اعلام این خبر به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: كتابخانه تخصصي بانوان استانداري گيلان دي ماه سال 1389 با مساحتي افزون بر 95 متر مربع و بهره‌مندی از كتاب‌هايي در موضوعات مختلف برای استفاده بانوان در مقاطع مختلف سني افتتاح شد.

وی افزود: اين كتابخانه با داشتن بخش خدمات فني و بهره‌گيري از كتابدار متخصص، از رده‌بندی دیویی استفاده می‌کند.

فخری‌نژاد با اشاره به بخش‌های مختلف کتابخانه، توضیح داد: كتابخانه داراي بخش نشريات ادواري و مجلات و بخش مخزن كتاب با مساحتي افزون بر60 متر مربع است كه تعداد چهار هزار و 150 عنوان و چهار هزار و 900 نسخه كتاب در تمامي موضوعات را دربر می‌گیرد.

به گفته وی، از ديگر بخش‌هاي اين كتابخانه مي‌توان به بخش خدمات نمايه نشريات اشاره كرد كه با استفاده از آن مي‌توان به بانك مقالات چاپي نشريات ايران در قالب نرم‌افزار دسترسي داشت و كاربران مي‌توانند از طريق اين سامانه مقاله مورد نظر را به صورت چاپي يا فايل روي لوح فشرده ذخيره و از آن استفاده كنند.

سیدفخری‌نژاد اظهار کرد: بخش كودك این کتابخانه نیز با داشتن 100 عنوان كتاب و تازه‌هاي كتاب از ديگر قسمت‌هاي اين كتابخانه مشاركتي به شمار می‌آید. همچنين سالن مطالعه اين كتابخانه با مساحت 35 متر مربع فقط برای مطالعه بانوان در نظر گرفته شده است.

كتابخانه تخصصي بانوان استان واقع در ميدان انتظام (فلكه رازي) شهر رشت فعالیت می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط