یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۳
راه‌اندازی ایستگاه مطالعه در مرزن‌آباد چالوس

مدیر روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های مازندران گفت: در نشست انجمن کتابخانه‌های شهر مرزن‌آباد از توابع شهرستان چالوس در استان مازندران مصوب شد که شهرداری مرزن‌آباد مکان مناسبی را برای راه‌اندازی ایستگاه مطالعه در شهر مرزن‌آباد در اختیار اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان چالوس قرار دهد._

مجید سبحانی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اظهار کرد: این نشست انجمن که روز گذشته (شنبه) برگزار شد، بخشدار، شهردار، اعضای شورای شهر مرزن‌آباد و مسوول اداره کتابخانه‌های عمومی چالوس حضور داشتند و در آن تصمیماتی برای اجرای طرح ایستگاه مطالعه و پیگیری احداث کتابخانه در زمین‌های روستایی گرفته شد.

سبحانی افزود: در ابتدای نشست «رودابه آزادیان» مسوول اداره کتابخانه‌ها و دبیر انجمن کتابخانه‌های عمومی چالوس با ارایه گزارشی از عملکرد کتابخانه‌های عمومی شهرستان در هفته کتاب، از اعضای حاضر در نشست انجمن خواست تا ضمن پیگیری دقیق مصوبات جلسه، حمایت جدی‌تری از کتابخانه‌های عمومی کنند.

وی اضافه کرد: آزادیان درباره احداث کتابخانه در زمین‌های روستایی از دهیاران و بخشداران خواست با توجه به اهمیت کتاب و کتابخانه‌های عمومی در افزایش سطح آگاهی مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان، از ظرفیت خیران روستاها برای کتابخانه‌سازی و تجهیز کتابخانه‌های عمومی حداکثر استفاده را ببرند.

مدیر روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های مازندران ادامه داد: در ادامه این نشست مصوب شد نامه‌ای از سوی بخشدار مرزن‌آباد به تمام دهیاری‌ها و شوراها ارسال شود تا درباره اهدای زمین از سوی خیران روستاها برای ساخت کتابخانه روستایی اقدامات لازم انجام شود. همچنین مصوب شد برنامه‌ریزی ویژه و تبلیغات گسترده‌ای برای شبکه کتابخوان 
حرفه‌ای صورت بپذیرد تا جمع کثیری از دانش آموزان و دانشجویان شهر به عضویت این شبکه درآیند.

سبحانی در پایان گفت: شهرداری مرزن‌آباد هم مکلف شد مکان مناسبی را برای برپایی ایستگاه مطالعه در سطح شهر به اداره کتابخانه های عمومی شهرستان معرفی کند. تجلیل ماهانه از کتابخوان برتر شهرستان و برگزاری مسابقه کتابخوانی از کتاب «درسی که حسین (ع) به انسانها آموخت» در مصلای شهرستان، از دیگر مصوبات این جلسه بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط