دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۴
مجموعه «نامت را بگذار وسط این شعر» در آستانه انتشار

موسسه شهرستان ادب تا 10 روز دیگر مجموعه شعر سپید «نامت را بگذار وسط این شعر» سروده محمدرضا شرفی را منتشر می‌کند. شرفی معتقد است که این مجموعه نگاه‌ تازه‌ای را در شعر‌های سپید دفاع مقدس نشان می‌دهد._

محمدرضا شرفی به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: اشعار سپیدم در حوزه دفاع مقدس را با عنوان «نامت را بگذار وسط این شعر» به انتشارات موسسه شهرستان ادب سپردم. در این مجموعه رویکرد تازه‌ای به شعر دفاع مقدس داشته‌ام. 

وی این کتاب را گفتمان ساده‌ای دانست که جملات آن با زبان شعر، وضعیت آدمی را در زمان جنگ بیان می‌کنند و افزود: در این اشعار واقع‌گرایی را با تخیل شعری آمیخته‌ام. زاویه نگاه شعری‌ام در این مجموعه، به‌ گونه‌ای منحصر به‌فرد به موضوع دفاع مقدس پرداخته است، به این معنی که فضای دفاع مقدس را با فضای مدرن جامعه امروز پیوند زده است. 

شاعر مجموعه «بالای سر آب‌ها» در پاسخ به این سوال که «آیا این نگاه شعری، مفاهیم شعری را به مفهوم پایداری نزدیک کرده است؟» گفت: همین‌طور است. انتخاب جزییات صحنه‌ها و زاویه‌ها در مجموعه «نامت را بگذار وسط این شعر» به گونه‌ای است که هیچ‌گاه از این زوایا به موضوع دفاع مقدس پرداخته نشده است. 

وی حضور همه اقشار در شعر‌هایش را از دیگر ویژگی‌های «نامت را بگذار وسط این شعر» دانست و افزود: در این مجموعه از همسر جانباز، اسیر، نوجوان امروزی، مادر شهید و بسیاری دیگر از گروه‌هایی که در دفاع مقدس حضور داشته‌اند، یاد شده است. 

شرفی که مجموعه «لحظه‌های پروانگی» او به عنوان اثر برگزیده چهارمین جشنواره شعر استانی دفاع مقدس جنوب شرق استان تهران معرفی شد، با بیان این‌که «تاکنون شعر‌های زیادی در قالب‌های سنتی سروده‌ام» اضافه کرد: مجموعه شعر اخیرم می‌تواند نگاه‌های تازه‌ای را در شعر سپید دفاع مقدس پیشنهاد دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط