یکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۸
ویرایش جدید «اصول بیهوشی میلر» منتشر شد

ترجمه ویرایش ششم کتاب «اصول بیهوشی میلر» منتشر شد. در ویرایش جدید این کتاب جنبه‌های کاربردی آن افزایش یافته و تجربیات جدید مولفان منعکس شده است._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «اصول بیهوشی میلر» در 47 فصل نوشته شده و علاوه بر بیان مقدمه‌ای درباره تاریخچه بیهوشی، وسعت کاربرد رشته بیهوشی و همچنین انفورماتیک بیهوشی، به موضوعاتی مانند فارماکولوژی و فیزیولوژی،  آماده‌سازی پیش از عمل و مدیریت حین عمل، ملاحظات خاص در بیهوشی، مرحله به هوش آمدن و بیهوشی مشاور می‌پردازد.

دکتر فرهاد اعتضادی، یکی از مترجمان این اثر، هدف از ترجمه این کتاب را پاسخ به نیاز علمی دانشجویان و دستیاران رشته بیهوشی دانست و درباره کتاب اصلی و ترجمه آن گفت: کتاب بیهوشی میلر اثری شناخته شده در این رشته است. ما نیز تلاش کردیم مطالب تخصصی این کتاب را با نثری روان‌تر منتقل کنیم و از کلمات زبان فارسی در بیان موضوعات علمی پزشکی بهره بگیریم.

وی رشته بیهوشی را یکی از رشته‌های تخصصی جوان در سطح جهان دانست و گفت: متاسفانه متخصصان رشته‌های دیگر تخصصی پزشکی شناخت درستی از رشته بیهوشی ندارند و انتشار کتاب‌های جدید و معتبر در این حوزه می‌تواند به جامعه پزشکی کشور کمک کند.

اعتضادی، رشته بیهوشی را خاستگاه رشته‌های جدیدی مانند طب مراقبت‌های ویژه و کنترل درد حاد و مزمن دانست و افزود: در این کتاب اصول رشته بیهوشی و زیرشاخه‌های آن بررسی شده است و مخاطبان اصلی کتاب، دانشجویان و دستیاران رشته بیهوشی‌اند.

گروه مترجمان این کتاب پیش از این ویرایش دیگری از این کتاب را نیز به فارسی ترجمه کرده بودند. اعتضادی درباره این موضوع گفت: به عقیده من مهمترین ویژگی این کتاب، ترجمه قابل درک آن است. البته در برخی بخش‌های کتاب امکان بیان معادل فارسی مناسب برای برخی واژه‌ها وجود نداشت و به همین دلیل از همان واژه انگلیسی استفاده کردیم.

رانلد دی. میلر، استاد بیهوشی دانشگاه کالیفرنیای آمریکاست. وی کتاب «اصول بیهوشی» را با همکاری مانوئل پاردو تالیف کرده و فرهاد اعتضادی، عبدالرضا منصوری‌راد، سارا رزاقی، عبدالحسین ستوده‌نیا و افسانه آموزگار به طور مشترک این کتاب 984 صفحه‌ای را ترجمه کرده‌اند.

«اصول بیهوشی میلر» با شمارگان دو هزار و 200 نسخه و به بهای 29 هزار و 800 تومان از سوی نشر ارجمند منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها