چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۰
کتابخانه‌های بوشهر زیر باران شدید مقاومت کردند

مدیر کل اداره کتابخانه‌های استان بوشهر با اشاره به باران شدید چند روزه اخیر که منجر به تعطیلی مدارس در این شهرستان شد، از باز بودن کتابخانه‌های این استان با وجود خسارت وارده خبر داد.-

صدراله محتشم در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: چند روز پیاپی در استان بوشهر باران شدیدی بارید و منجر به تعطیلی بسیاری از مدارس این استان شد اما کتابخانه‌های بوشهر با وجود تحمل خسارت فراوان به‌ روی اعضای کتابخانه‌ها و علاقه‌مندان به کتاب باز بودند.
 
وی افزود: به دلیل بارندگی شدید چند روزه، سه کتابخانه ما در استان بوشهر دچار مشکل جدی شدند. کتابخانه جزیره خارک دچار آب‌گرفتگی شد و آب و گل به کتابخانه راه پیدا کرد، بخشی از گچ سقف کتابخانه بندر گناوه ریخت و همچنین از سقف کتابخانه مرکزی و شبانه‌روزی بوشهر آب نفوذ کرد و به‌ صورت چکه چکه آب وارد سالن مطالعه این کتابخانه شد.
 
محتشم بیان کرد: اکنون که هوا در استان بوشهر اندکی بهتر شده مشغول بازسازی و رفع خسارت‌های وارد شده‌ایم. 

وی اظهار کرد: در تلاشيم تمام کتابخانه‌های استان را در برابر آسیب‌های احتمالی مقاوم کنیم تا به اين نحو  نه تنها هزینه خسارت‌های وارده ناشی از بلایای طبیعی را به حداقل برسانیم بلکه کتابخانه‌ها را به یک مامن و پناهگاه خوب برای عموم مردم و  دوستداران کتاب و کتابخوانی تبدیل کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط