چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۰
استقبال‌ مردم ترکیه از کتاب‌های ادبیات و شعر ايران

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران حضور نشر ایران در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب استانبول را حضوری موثر دانست و گفت: در این نمایشگاه کتاب‌های حوزه ادبیات و شعر عرضه شده در غرفه ایران با استقبال خوبی مواجه شدند.-

محمد عظیمی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: نمایندگانی از کارشناسان فرهنگی ایران در این دوره از نمایشگاه کتاب استانبول با مسوولان فرهنگی این نمایشگاه ملاقات‌ها و مذاکرات سازنده‌ای را در حوزه نشر به عمل آوردند. همچنین از مسوولان فرهنگی نمایشگاه کتاب استانبول دعوت شد تا در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور فعال داشته باشند.

وی با بیان این‌که رایزنی فرهنگی با ناشران دنیا از  اهداف ایران برای شرکت در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب استانبول محسوب می‌شود، ادامه داد: کارشناسان ایرانی همچنین در مذاکراتی که با ناشران سایر کشورهای شرکت‌کننده در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب استانبول داشتند، خواستار حضور جدی آن‌ها در نمایشگاه کتاب تهران شدند.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران عنوان کرد: در این دوره از نمایشگاه کتاب استانبول شاهد استقبال خوبی از کتاب‌های ایرانی بودیم. اغلب بازدیدکنندگان از غرفه ایران خواهان ترجمه برخی آثار ایرانی به زبان‌های خارجی بودند که در این حوزه نیز مذاکراتی میان نمایندگان ایرانی و ناشران خارجی صورت گرفت.

عظیمی با بیان این‌که ایران با کشور ترکیه اشتراکات فرهنگی و اعتقادی زیادی دارد و این اشتراکات باعث می‌‌شوند تا این دو کشور بتوانند با یکدیگر تعاملات سازنده فرهنگی داشته باشند، افزود: در حوزه نشر کشور ترکیه در سال‌های اخیر گام‌های موثر و اقدام‌های خوبی انجام شده است. حضور ایران در نمایشگاه مذکور زمینه را برای کسب آگاهی از این اقدام‌ها فراهم کرد.

وی شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب را مفید دانست و گفت: شرکت در این‌گونه نمایشگاه‌ها باعث می‌شود تا تجربیات موجود در حوزه نشر چه درباره نحوه برگزاری نمایشگاه‌ها و چه از نظر محتوای نمایشگاه‌ها، به کشورهای مختلف دنیا منتقل شود.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در پایان گفت: در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب استانبول نماینده نمایشگاه بین‌المللی کتاب پاریس از غرفه ایران بازدید کرد و از ایران برای حضور در نمایشگاه کتاب پاریس که اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد، دعوت به عمل آورد.

سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب استانبول از شنبه (27 آبان)افتتاح شده بود و یکشنبه (5 آذر) به کار خود پایان داد. کشور هلند مهمان ویژه‌ این دوره از نمایشگاه کتاب استانبول بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها