چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۰
توجه بیشتر ستادهای مرکزی هفته کتاب به استان‌های محروم

مدیرکل اداره ارشاد استان سیستان و بلوچستان گفت: اگرچه بیستمین هفته کتاب با برنامه‌های ویژه‌ای در استان همراه بود اما ستادهای مرکزی هفته کتاب باید بیشتر به سیستان و بلوچستان توجه کنند، چرا که این استان در سطح پایینی از نظر سرانه کتابخوانی نسبت به میانگین کشوری قرار دارد.-

حجت‌الاسلام عباس دانشی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: هفته کتاب باید با شکوه و برنامه‌ریزی بهتری در سال‌های آتی برگزار شود، به‌ویژه در استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان که از امکانات کمتری برخوردارند و ضرورت دارد که به سطح‌های بالاتری در مطالعه دست یابند.

دانشی اضافه کرد: در بیستمین دوره هفته کتاب آیین تجلیل از سه نویسنده برتر استانی به‌عمل آمد و از برگزیده جشنواره کتاب فصل از استان سیستان و بلوچستان به نام عبدالغفور جهاندیده برای نوشتن کتاب «حماسه‌سرایی در بلوچستان» تجلیل شد.

وی افزود: در این هفته همچنین از کتاب «حبیب دل‌ها» یادنامه سردار شهید حاج حبیب لک‌زایی به قلم رضا لک‌زایی رونمایی شد.

مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان اضافه کرد: عضویت رایگان در کتابخانه‌های استان، توزیع کتاب به صورت رایگان در سطح استان و برپایی نمایشگاه کتاب در شهرستان چابهار، از دیگر برنامه‌های هفته کتاب در استان سیستان و بلوچستان بودند.

دانشی در پایان گفت: از مسوولان ستاد مرکزی هفته کتاب درخواست دارم در سال‌های آتی بودجه و توجه بیشتری را به استان سیستان و بلوچستان و استان‌ها محروم کشور اختصاص دهند.

بیستمین دوره هفته کتاب از 20 تا 27 آبان در سراسر ایران برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط