سه‌شنبه ۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۹
نگارش خاطرات سردار «علی اکبرنژاد» به پایان رسید

عیسی جمالی به تازگی نوشتن اثری در حوزه تاریخ شفاهی و درباره سردار علی اکبرنژاد را به پایان برده است. این اثر از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس منتشر خواهد شد.-

عیسی جمالی، نویسنده کتاب «پرواز در قلاویزان» به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: نوشتن کتابی را درباره سردار علی‌ اکبرنژاد، به تازگی به پایان برده‌ام. این کتاب در قالب تاریخ شفاهی به نگارش درآمده است.

وی این اثر را سفارشی از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس معرفی کرد و درباره این سردار توضیح داد: او از فرماندهان لشکر 25 کربلا در سال‌های دفاع مقدس بوده است و در بسیاری از عملیات‌های مهم چون کربلای پنج و والفجر هشت حضور داشته است.

نویسنده کتاب «سردار خوبان» افزود: سردار علی‌ اکبرنژاد، اکنون مسوولیت فرماندهی تاکتیکی سپاه تهران، همدان و چند استان دیگر را بر عهده دارد.

جمالی با بیان این‌که نگارش این اثر از سوی سردار علی‌ اکبرنژاد مورد تایید قرار گرفته است، درباره مراحل نگارش این کتاب گفت: برای تالیف این کتاب 50 ساعت با سردار گفت‌و گو کرده‌ام. گفت‌و‌گوهایی هم با همرزمان او چون سرداران تقی مهری، مرتضی قربانی و کهن‌سال کمیل به انجام رسانده‌ام.

نویسنده کتاب «تا آخرین ایثار» ادامه داد: مصاحبه‌های انجام شده با همرزمان سردار اکبرنژاد در مقدمه کتاب آورده خواهند شد و این کار باعث شناخت مخاطب از این سردار جانباز دفاع مقدس از زبان همرزمانش خواهد شد. این شیوه در انتشار آثار حوزه تاریخ شفاهی، کار تازه‌ای محسوب می‌شود.

وی مطالب این کتاب را با توجه به حضور سردار اکبرنژاد در عملیات‌ها و سمت‌های نظامی مختلف، مطالبی ویژه دانست و افزود: نام‌های زیادی را برای این اثر انتخاب کرده‌ام، اما هنوز در باره نام این کتاب به نتیجه نرسیده‌ایم.

جمالی با بیان این‌که هر برهه از زندگی سردار اکبرنژاد در قالب فصل‌های جداگانه‌ای تدوین شد، گفت: بیش از هفتاد درصد خاطرات او را خاطرات دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران تشکیل می‌دهند و این نوشتار حدود 200 صفحه کتاب را دربر خواهد گرفت. این کتاب را انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس منتشر خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط