چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۳
آغاز فعالیت کتابخانه نابینایان شهید باهنر در مشهد

نخستین كتابخانه نابينايان كتابخانه‌هاي عمومي شهر مشهد در محل كتابخانه عمومي شهيد باهنر فعالیت خود را آغاز کرد.-

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مشهد با بیان این خبر به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: این کتابخانه با 130 عنوان كتاب بريل و200 عنوان كتاب گويا و همچنین وسایل مناسب برای نابينايان تجهیز شده است.

مریم باقرزاده افزود: اين كتابخانه به زودي به تعدادی كتاب جديد بريل و ساير تجهيزات لازم بخش نابينايان مجهز خواهد شد.

وی گفت: از مدت‌ها پیش به دنبال راه‌اندازی این کتابخانه بودیم ولی این کار نیازمند تجهیزات و اعتبارات لازم بود که خوشبختانه محقق شد.

باقرزاده اظهار کرد: نابینایان بخش عمده‌‌ای از جامعه ما را تشکیل می‌دهند و اهميت دادن به شیوه‌های مطالعه در میان آن‌ها امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

به گفته وی، کتابخانه عمومی شهید باهنر که از سال 1349 فعالیت خود را آغاز کرده است، داخل مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) در پارک ملت مشهد قرار دارد. اکنون این کتابخانه 19 هزار جلد کتاب و بیش از 140 عنوان نشریه ادواری دارد و دارای بخش‌هایی مانند نشریات ادواری، بخش فهرست‌نویسی، آماده سازی کتاب و بخش امانت است.

باقرزاده یادآور شد: عضویت در کتابخانه شهید با هنر برای عموم آزاد است اما دانشجویان و دانش‌آموزان با ارایه کارت شناسایی 50 درصد تخفیف در حق عضویت دریافت می‌کنند. این کتابخانه هزار و 300 نفر عضو فعال دارد که 90 درصد آن‌ها را دانشجویان و دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط