یکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۴
فرمانده دافوس:دانش بومی نظامی از افتخارات ارتش ایران است

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش(دافوس) بازدید وابستگان نظامی 40 کشور از توانمندی‌های آموزشی ارتش جمهوری اسلامی ایران را نوعی تعامل در زمینه علوم نظامی دانست و افزود: دانش بومی نظامی از افتخارات ارتش جمهوری اسلامی ایران است._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) هیاتی متشکل از وابستگان نظامی مقیم جمهوری اسلامی ایران از 40 کشور، امروز (28 آبان 91) با قابلیت‌های آموزش نظامی ارتش کشورمان در بالاترین سطح تاکتیکی و عملیاتی و مکتوبات آموزشی در این زمینه آشنا شدند. 

در این بازدید که از ساعت 9 صبح در محل دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش(دافوس) آغاز شد و تا ساعت 14 ادامه یافت، نمایندگانی از کشورهایی مانند عربستان سعودی، عمان، ایتالیا، سوریه، چین، کره جنوبی، کره شمالی، تاجیکستان، ترکیه، ارمنستان، پاکستان، جمهوری چک و لهستان از توانمندی‌های آموزشی ارتش کشورمان دیدن کردند. 

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش(دافوس) در‌باره توانمندی‌های مکتوب آموزش نظامی در ارتش جمهوری اسلامی ایران به ایبنا گفت: دانشگاه دافوس در رشته‌های گوناگون نظامی و در مقطع کارشناسی ارشد فعالیت می‌کند. دانشجویان در زمینه‌های گوناگون از جمله جنگ‌های کلاسیک، جنگ‌های ناهم‌طراز، فرماندهی و کنترل و مدیریت صحنه جنگ آموزش می‌بینند و این آموزش‌ها به هر صورتی که ارایه شوند در پایان، در قالب کتاب نیز منتشر می‌شوند و تاکنون ده‌ها عنوان کتاب در زمینه‌های آموزشی از سوی انتشارات دافوس منتشر شده‌اند. 

امیر سرتیپ‌دوم حسین ولیوند زمانی، با بیان این‌که «تمامی آثار دانشگاه دافوس به زبان فارسی ارایه می‌شوند» تصریح کرد: دانش بومی نظامی از افتخارات ارتش جمهوری اسلامی ایران است و در بازدید وابستگان نظامی 40 کشور، بخشی از توانمندی‌های ارتش در زمینه آموزش نظامی ارایه شدند. 

وی درباره نحوه آشنایی وابستگان نظامی 40 کشور با توانمندی‌های مکتوب آموزشی گفت: این نظامیان در تمامی کلاس‌های آموزشی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش(دافوس) که امروز (28 آبان‌ماه) برگزار شدند، حضور یافتند و با مکتوبات منتشر شده این دوره‌ها هم آشنا شدند.
 
فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش(دافوس)، این بازدید را نوعی تعامل در زمینه علوم نظامی دانست و افزود: تاکنون از دستاورد‌های آموزشی نظامی کشور‌های پاکستان و عمان بازدید کرده‌ام و از آنجایی که علوم نظامی همواره در عرصه تولید علم پیشگام بوده‌اند، این تعامل سبب تولید علم و انتقال دانش نظامی خواهد شد و می‌توان از این راه تاکتیک‌ها و تکنیک‌های نظامی را به صورت متقابل مورد بررسی قرار داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط