یکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۴
کتابخانه‌های چالوس و نوشهر آسیب دیدند

وقوع سیل و بارندگی شدید در شهرستان‌های نوشهر و چالوس در استان مازندران موجب خسارت دیدن کتابخانه‌های این دو شهرستان و از بین رفتن کتاب‌ها و وسایل کتابخانه‌ها شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، وقوع سیل باعث شد به کتابخانه‌های مشارکتی خرمنه چالوس و کتابخانه صاحب الزمان (عج) نوشهر خسارات جدی وارد شود.

رودابه آزادیان، مسوول کتابخانه‌های عمومی شهرستان چالوس در این باره گفت: به علت بارندگی و جاری شدن سیل در شهرستان چالوس، کتابخانه مشارکتی شهید عمادالدین کریمی روستای خرمنه دچار آب گرفتگی شد و حدود پنج هزار و 200 جلد کتاب، ۱۰ قفسه و یک سیستم کامپیوتر آسیب جدی دیدند، به طوری که دیگر غیر قابل استفاده‌اند.

آزادیان افزود: به فرماندار و مسوولان استانی نامه‌هایی نوشته‌ایم و قول‌هایی برای مساعدت داده‌اند اما هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

حمیرا پورعلمی، مسوول کتابخانه‌های عمومی شهرستان نوشهر نیز به «ایبنا» گفت: بر اثر بارندگی زیاد سقف برخی از کتابخانه‌های شهرستان دچار مشکل شده و آب به داخل سالن‌ها نفوذ کرده است.

پورعلمی اضافه کرد: اکنون مسوولان استانی برای برآورد هزینه‌های خسارات وارد شده به کتابخانه‌ها به نوشهر آمده‌اند و آسیب‌هایی که به ساختمان کتابخانه‌ها وارد شده است، در آینده نزدیک برطرف خواهد شد. آسیبی به کتاب‌های این کتابخانه‌ها وارد نشده است.

از چهارشنبه (24 آبان) هفته گذشته سیل در برخی از شهرستان‌های شمالی کشور جاری و به کتابخانه‌های شهرستان چالوس و نوشهر در استان مازندران خساراتی وارد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط