دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۳
ساخت کتابخانه مرکزی نیشابور به دهه فجر موکول شد

احداث کتابخانه مرکزی شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی که قرار بود همزمان با هفته کتاب آغاز شود، به دلیل عدم تامین اعتبار به دهه فجر امسال موکول شد.-

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نیشابور درگفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: ساخت کتابخانه مرکزی یکی از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان خراسان رضوی بود که متاسفانه تاکنون محقق نشده است.

محمد زمانی افزود: برای ساخت این کتابخانه زمینی به وسعت سه هزار متر مربع در پارک ارغوان شهر نیشابور در نظر گرفته شده است.

وی با بیان این‌که قرار است این کتابخانه در سه طبقه ساخته شود، گفت: کتابخانه مرکزی نیشابور با زیربنای چهار هزار و 500 متر مربع ساخته می‌شود.

زمانی با اشاره به چرایی تاخیر در آغاز مراحل ساخت کتابخانه مرکزی نیشابور، یادآور شد: با توجه به محدودیت بودجه‌ استانی، هزینه‌ها برای ساخت کتابخانه تامین نشد و به دهه فجر موکول شد.

به گفته وی، قرار است این کتابخانه با بودجه‌ای در حدود 275 میلیون تومان ساخته شود.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نیشابور در بخش دیگر سخنان خود از اجرای طرح کتاب در اتوبوس خبر داد و گفت: با اجراي اين طرح شهروندان مي‌توانند زماني كه از وسايل حمل و نقل عمومي استفاده مي‌كنند، مطالعه كنند و علاوه بر جلوگيري از اتلاف وقت به سرانه مطالعه افراد افزوده شود. 

وي ادامه داد: اين طرح كه در انجمن كتابخانه‌هاي عمومي به تصويب رسيده است با همكاري سازمان اتوبوسراني به اجرا در مي‌آيد و در مرحله اول 30 دستگاه اتوبوس به كتاب مجهز مي‌شوند ودر آينده نزديك به اين تعداد افزوده خواهد شد.

اکنون در شهر نیشابور 11 باب کتابخانه عمومی فعالند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط