دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۷
کتابی برای آَشنایی بهتر با اصول کاربرد استاتیک منتشر شد

«مکانیک مهندسی: استاتیک» با این هدف تدوین شده که دانشجویان را به طور کامل و روشن با مبانی نظری و اصول کاربرد این علم آشنا کند._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «مکانیک مهندسی: استاتیک بر حسب SI» عنوان کتابی است که به‌تازگی به چاپ رسیده است.

محمدرضا افضلی، مترجم کتاب با بیان این که تا کنون کتاب‌های متعددی با موضوع استاتیک منتشر شده‌اند گفت: از نظر منبع درسی با کمبود جدی در این حوزه روبه‌رو نیستیم اما ویژگی کتاب حاضر این است که با استفاده از راه‌حل‌های بُرداری و تصویری و عکس‌های حقیقی، درک بهتری به مخاطب در موضوع یادشده می‌دهد.

مترجم کتاب «پدیده‌های انتقال» استاتیک را پایه درسی بسیاری از رشته‌های دانشگاهی دانست و گفت: استاتیک مبحثی پایه‌ای با اصولی یکسان در کتاب‌های مختلف است. در واقع نحوه ارایه مطالب سبب تمایز آثار مختلفی می‌شود که در بازار کتاب موجودند. 

وی به لوح فشرده همراه کتاب اشاره کرد و گفت: هشت پویانمایی در این لوح فشرده گنجانده شده که مفاهیم بنیادی مکانیک مهندسی را معرفی می‌کنند و علاوه بر کمک به درک بهتر دانشجو، به مدرسان این کتاب کمک می‌کند روش‌های مختلف تحلیل را به کار بگیرند.

افضلی درباره ویرایش جدید کتاب گفت: در این ویراست مسایل جدیدی به کتاب اضافه شده‌اند و نمودارهای رنگی کتاب نیز مطالعه آن را جذاب‌تر کرده است.

ویراست دوازدهم کتاب «مکانیک مهندسی: استاتیک» اثر آر. سی. هیلر با ترجمه محمدرضا افضلی با شمارگان هزار و 100 نسخه، در 658 صفحه و به بهای 15 هزار تومان از سوی نشر کتاب دانشگاهی منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها