یکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۱
تجهیز کتابخانه مطهری لردگان با 370 جلد کتاب اهدایی

با اهدای 370 جلد کتاب از سوی فرماندار و اداره ورزش و جوانان لردگان، کتابخانه شهید مطهری این شهرستان در استان چهارمحال و بختیاری تجهیز شد.-

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان لردگان با اعلام این خبر به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اعلام این خبر اظهار کرد: علی زاهدی، فرماندار شهرستان لردگان استان چهارمحال و بختیاری بیش از 250 جلد کتاب کتابخانه فرمانداری این شهرستان را به کتابخانه شهید مطهری لردگان اهدا کرد.

 محمد قنبری این اقدام را در راستای اجرای طرح اهدای کتاب از سوی ادارات دولتی به کتابخانه‌ها عنوان کرد و گفت: 120 جلد کتاب نیز از سوی اداره ورزش و جوانان لردگان به این کتابخانه اهدا شده است. 
 
وی با بیان این‌که کتابخانه شهید مطهری از سال 1361 فعال است و اکنون حدود یک هزار و 200 نفر در آن عضویت دارند، افزود: در این کتابخانه 14 هزار جلد کتاب وجود دارد و این مرکز فرهنگی دارای بخش‌های کودک، مرجع، سالن مطالعه، کافی‌نت است.

قنبری با بیان این‌که گسترش فرهنگ اهدای کتاب و رونق کتابخوانی باید مورد توجه مردم و مسوولان قرار گیرد، افزود: نقش مهم و سازنده کتاب در تکامل فردی و اجتماعی ناشی از دانش، بینش و فرهنگ مکتوب در تاریخ بشر است و نباید کتاب‌های مفید به دست فراموشی سپرده شوند. 

وی در بخش دیگر سخنان خود از لزوم راه‌اندازی کتابخانه مشارکتی روستایی در لردگان خبر داد و یادآور شد: راه‌اندازی این کتابخانه‌ها یکی از نیازهای اساسی شهرستان لردگان است که باید از سوی مسوولان و نهادها جدی گرفته شود.

قنبری اظهار کرد: حدود 400 روستا در شهرستان لردگان قرار دارند که در هیچ یک از این روستاها کتابخانه وجود ندارد.

به گفته وی، علت اصلی کمبود اعضا در لردگان، کمبود کتابخانه و فضای کتابخوانی است؛ موضوعی که  تاکنون محقق نشده است و یکی از نیازهای جدی در این حوزه به شمار می‌آید.

اکنون سه باب کتابخانه عمومی در شهرهای لردگان، مال‌خلیفه و آلونی شهرستان لردگان فعالند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط