چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۹
کتابخوانی را تبدیل به ارزش کنیم

مدیرعامل موسسه خانه کتاب گفت: باید دانایی و آگاهی را در جامعه به عنوان یک ارزش تلقی کنیم تا در دراز مدت بتوانیم فرهنگ کتابخوانی را ترویج دهیم.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی بیستمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، علی شجاعی‌صایین درباره ترویج فرهنگ کتابخوانی در کوتاه‌مدت اظهار کرد: تقویت سیستم توزیع و اطلاع‌رسانی در حوزه کتاب می‌تواند نتیجه خوبی در کوتاه‌مدت داشته باشد. ما می‌توانیم حتی با کتابخانه‌های موجود در سطح شهرها شرایطی را به وجود آوریم که مردم بتوانند از کتاب‌های منتشرشده اطلاع پیدا کنند.

وی درباره راهکار ترویج کتابخوانی در درازمدت نیز پیشنهاد داد: باید فرهنگ کتابخوانی را از مدارس و خانواده‌ها آغاز و دانایی و آگاهی را به عنوان یک ارزش در جامعه تلقی کنیم اما متاسفانه در حال حاضر کتابخوانی واجد ارزش نیست.

مدیرعامل موسسه خانه کتاب در پایان صحبت‌های خود اظهار کرد: باید در ابتدا مشکل‌های ساختاری را از سر راه برداریم. برگزاری هفته کتاب به نوبه خود می‌تواند در حوزه اطلاع‌رسانی و ترویج کتاب و کتابخوانی موثر باشد اما نمی‌توان همه مسایل و مشکل‌ها را با برگزاری هفته کتاب برطرف کرد.

بیستمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «یادگار ماندگار» تا 27 آبان سال جاری برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط