سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۴
بررسی پیشنهاد ثبت زندگینامه شهید «لشکری» در کتاب‌های درسی

محمد بداقی، نویسنده دفاع مقدس از رایزنی‌اش با واحد پژوهش و تالیف کتاب‌های درسی وزارت آموزش و پرورش برای گنجاندن زندگینامه سرلشكر خلبان شهيد حسين لشكري در کتاب‌های ادبیات مقطع دبیرستان خبر داد._

محمد بداقی در گفت‌‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره طرح گنجاندن زندگینامه سرلشكر خلبان شهيد حسين لشكري در کتاب‌های ادبیات مقطع دبیرستان توضیح داد: در صورت پذیرفته شدن این طرح، قرار است زندگینامه شهید لشکری مانند سرگذشت ریزعلی خواجوی یا شهید حسین فهمیده، این بار در بخش ادبیات پایداری کتاب‌های ادبیات فارسی مقطع دبیرستان قرار گیرد. 

این نویسنده حوزه دفاع مقدس هدف از پیشنهاد این طرح را آشنایی نسل جوان با رشادت‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس دانست و درباره دلیل پیشنهاد زندگینامه شهید لشکری گفت:او 18 سال در اسارت نیرو‌های عراقی بود که برای یک اسیر نظامی وضعیت ویژه‌ای محسوب می‌شود. 

وی با بیان این‌که «پیشنهادم مورد استقبال مسوولان واحد پژوهش و تالیف کتاب‌های درسی آموزش و پرورش قرار گرفت» افزود: این پیشنهاد در انتظار تایید ریاست این واحد است. 

خلبان آزاده حسین لشکری، ملقب به سیدالاسراء نیروی هوایی ارتش، سال 1331 و در یکی از شهرهای استان قزوین به دنیا آمد.

هواپيماي لشکری پس از انجام 12 ماموریت در روزهای آغازین جنگ تحميلي عراق علیه ایران، مورد اصابت موشک دشمن قرار گرفت و به اسارت ارتش متجاوز صدام درآمد.

اين خلبان به دور از چشم صلیب سرخ نگهداری ‌شد. اما پس از پذیرش قطعنامه 598، حسين لشكري را از سایر دوستانش جدا کردند و دوران اسارت انفرادی وی 10 سال دیگر به طول انجاميد.

حسين لشكري پس از 18 سال اسارت به نیروهای صلیب سرخ معرفی شد و دو سال بعد در روز هفدهم فروردین سال 1377 به ايران بازگشت و سرانجام در روز هجدهم مرداد سال 88 بر اثر عارضه‌های ناشی از دوران اسارت در سال‌های جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به شهادت رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها