سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۲
«اردی بهشت» در هفته کتاب پاتوق شد

برنامه امروز «اردی بهشت» شبکه چهارم سیما به بهانه هفته کتاب و با عنوان «پاتوق کتاب» برگزار شد. در این نشست پس از بحث‌هایی پیرامون موضوعات چاپ و نشر کتاب، «نقش زن در سه‌گانه‌ داستانی یوسف علیخانی» نیز بخش دیگری از برنامه را به خود اختصاص داد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، یوسف علیخانی، فیروز زنوزی‌جلالی و علیرضا محمودی ایرانمهر از مهمانان این برنامه بودند. 

یکی از مباحث مطرح شده در این برنامه که سوالی درباره نقش زن ایرانی و روستایی در داستان‌های این نویسنده جوان بود که وی در این باره گفت: در جامعه روستایی زنان دوشادوش مردان کار می‌کنند و نقش موثری در زندگی دارند بنابراین در داستان‌ها هم نقش مهمی را بر دوش دارند.

وی در ادامه این برنامه به علت گزینش فضای روستا در آثارش اشاره کرد و گفت: درست است که من در شهر زندگی می‌کنم، اما تفاوت من با دیگر دوستان این است که ترجیح دادم درباره فضایی که به خوبی می‌شناسم بنویسم. 
 
بخش دیگری از این برنامه بحث عمومی درباره کتاب‌ها و محبوبیتشان میان مردم بود و این‌که برخی نویسندگان مردم و این که چه دوست دارند را فراموش کرده‌اند و در فضای بسته‌ای کار ادبی انجام می‌دهند.
 
برنامه «اردی بهشت» به تهیه‌کنندگی مسعود خيرخواه برنامه‌ای از گروه فرهنگی و اجتماعی شبکه چهار سیما است که شنبه تا پنجشنبه ساعت 12 و 10 دقيقه از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

سه‌گانه یوسف علیخانی شامل سه کتاب «اژدهاکشان»، «قدم بخیر مادربزرگ من بود» و «عروس بید» است. هر کدام از این آثار تا به حال جوایز متعدد فرهنگی را از آن خود کرده‌اند.

علیخانی، برای مجموعه داستان «اژدهاکشان»، نویسنده شایسته تقدیر نخستین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها